امسال هم کارگردان‌هایی که کار خود را از تلویزیون آغاز کرده‌اند، در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور فعال دارند.
کد خبر: ۶۳۷۹۴۷
همه تلویزیونی‌های جشنواره فیلم فجر امسال

 نکته قابل توجه در این زمینه را می‌توان حجم بالای فیلمسازان اولی جشنواره امسال دانست و این که درصدی از این تعداد قابل توجه را کارگردانانی تشکیل می‌دهند که به معنای واقعی کلمه، فیلم‌اولی نبوده‌اند و کار خود را از کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی آغاز کرده‌اند.

جز عطاران، سعید آقاخانی نیز امسال بعد از سال‌ها بازی در کارهای طنز و نویسندگی و کارگردانی سریال‌های تلویزیونی، اولین فیلم بلند سینمایی خودش با نام لامپ صد را ساخته که در بخش نگاه نو جشنواره امسال آن را خواهیم دید.

امسال جمشید محمودی ـ که فیلم چندمتر مکعب عشق را در بخش مسابقه و بخش نگاه نوی سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر دارد ـ از جمله کارگردانانی است که در سال‌های گذشته چند فیلم‌ تلویزیونی مانند می‌تونه آخرش باشه، کور گره و چهارحرفی را ساخته است.

سیدجلال دهقانی‌اشکذری که در بخش نگاه نو با فیلم خانه‌ای کنار ابرها حاضر است، پیشتر چند فیلم تلویزیونی مثل هدیه‌ای برای آسمان و دویدن برای پشیمانی را ساخته است.

فیلم سینمایی ناخواسته به کارگردانی برزو نیک‌نژاد از دیگر فیلم‌های جشنواره امسال است. نیک‌نژاد به عنوان دستیار با کارگردان‌های تلویزیونی کار کرده و نگارش چند سریال را در کارنامه دارد.

ایمان افشاریان هم که با کارگردانی مشترک فیلم فردا در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد، پیش از این چند فیلم تلویزیونی مانند شانزده، اینجا پرنده بود و مار و پله را ساخته است.

مجیدرضا مصطفوی هم که با انارهای نارس در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، پیش‌ از این در تلویزیون، تله‌فیلم‌هایی چون دیوار آجری را ساخته و تدوین کارهای تلویزیونی را هم عهده‌دار بوده است.

سینمایی‌اش با نام «زندگی جای دیگری است» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد، کار خود را با ساخت فیلم‌های تلویزیونی آخرین روز ماه، تصادف، فرصت‌های فردا و کوچه محجوب آغاز کرده است.

/Media/Image/1392/09/24/635226635161469213.jpg

رضا عطاران که کار بازیگری و کارگردانی مجموعه‌های داستانی را از تلویزیون شروع کرد، امسال بعد از خوابم‌ می‌آد، دومین فیلم بلند سینمایی خودش با نام ردکارپت را در بخش مسابقه دارد.

 

/Media/Image/1392/06/23/635147738874825469.jpg

جز عطاران، سعید آقاخانی نیز امسال بعد از سال‌ها بازی در کارهای طنز و نویسندگی و کارگردانی سریال‌های تلویزیونی، اولین فیلم بلند سینمایی خودش با نام لامپ صد را ساخته که در بخش نگاه نو جشنواره امسال آن را خواهیم دید.

از برخی فیلمسازان باتجربه جشنواره امسال هم می‌توان به‌عنوان افرادی نام برد که کار خود را از تلویزیون شروع کرده‌اند. بهروز افخمی از کارگردان‌هایی است که ابتدا در تلویزیون به عنوان مدیر گروه فیلم و سریال فعالیت می‌کرد و بعد از ساخت سریال کوچک جنگلی و نسخه سینمایی آن (تفنگ‌های سحرگاه) راهی سینما شد. از او امسال فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را در جشنواره خواهیم دید.

 

/Media/Image/1392/06/15/635140750789952325.jpg

سیدرضا میرکریمی هم که با سریال بچه‌های مدرسه همت و چند کار تلویزیونی دیگر شناخته شد، امسال فیلم امروز را در بخش مسابقه دارد. همچنین محمدمهدی عسگرپور که در دهه‌های گذشته از مدیران شبکه دو سیما بود و همچنان با ساخت سریال در تلویزیون فعال است، امسال با آخرین کارش با نام میهمان داریم در جشنواره و بخش مسابقه حاضر است.

باید دید تلویزیونی‌های جشنواره امسال بر پرده نقره‌ای چگونه می‌درخشند و چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

احمدرضا علیزاده/ قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها