کد خبر: ۵۶۷۱۴۲
نفیسه روشن :در فضای مجازی احساس امنیت نمی کنم!

نفیسه روشن متولد 13اردیبهشت 1362 در تهران ( محله باغ صبا) است.وی لیسانس حقوق دارد و اولین حضور حرفه ایش در مجموعه ' روزهای بیادماندنی' به کارگردانی همایون شهنواز در سال 1379 می باشد.

به گزارش قدس انلاین از دیگر فعالیت های روشن می توان به روزگاز غریب ( کیانوش عیاری)کلانتر( محسن شاه محمدی)سال های برف و بنفشه(سعید سلطانی)اغما(سیروس مقدم)مثل هیچکس ( حسن برزیده) و ...فیلم سینمایی " چک ) کاظم راست گفتار) اشاره کرد. با او به گفتگو پرداختیم که حاصل ان را می خوانید:


- از کار جدیدتون بگید؟

در حال حاضر در فیلم سینمایی" سه قدم تا حماسه " به کارگردانی امیر علی محمدی بازی دارم که به زودی پخش می شود. رضا رویگری و کیانوش گرامی هم در این فیلم بازی دارند.

- و آخرین کاری که از تون پخش شد؟
مجموعه تلویزیونی " یک تکه زمین " به کارگردانی مهدی کرم پور بود.
-
گویا خیلی با وسواس کاری را برای بازی انتخاب می کنید می گید چرا؟

پیشنهاد کاری زیاد است ولی من با یک سابقه 10 ساله کار در تلویزیون و سینما این حق رو دارم که نسبت به سابقه کاریم در انتخاب هر نقشی کمی محتاطانه عمل کنم .خدا رو شکر از سال 1386 تا اکنون حتی با شرایط سخت اقتصادی هنوز حق انتخاب را دارم. بهرحال مردم ازما توقع کار خوب و بازی خوب را دارند.متاسفانه در این چند سال اخیر تولید کارهای خوب و شاخص کم شده است و این برای من در انتخاب نقشی مناسب کار را کمی سختتر می کند.

- از شرایط اقتصادی گفتید میشه بیشتر توضیح بدهید؟

اقتصاد در سینما و تلویزیون رکن اصلی کار است با کم کاری و این باشه ...این نباشه نمی توان یک اثر خوب تولید کرد. الان سرمایه گذار ریسک نمی کند در سینما سرمایه گذاری کند و اسپانسرها کم شده اندو هزینه های تولید هم که نسبت به تورم موجود جامعه بشدت بالا رفته است. تولید کم شده است و درکارهایی هم که در حال ساخت هستند فشار روی عوامل تولید می آید.و این یعنی ضعف در کار و مخاطب گریزی...

- آیا با این شرایط امکان دارد که در قراردادهایتان با تولید راه بیایید؟

نه هر کاری .اما بعضی کارها چون دوستانه است و نقش زیباست و واقعا کمی سرمایه کار را می بینم سعی می کنم با گروه راه بیایم و در بستن قرداد شرایط تولید را لحاظ کنم.

- معیارشما برای انتخاب یک نقش چیه؟

فیلمنامه خوب با کشش و با استانداردهای سینمایی.و بعدهم کارگردان. می دونید یک کارگردان می تونه یک فیلمنامه را نابود کنه و می تونه از یک قصه ساده یک فیلم عالی بسازه. کارهایی بوده که در ابتدا فیلمنامه چنگی به دل نمی زده ولی یک گارگردان با سابقه و حرفه ای با شناخت از اصول دراماتک سینمایی از کار یک شاهکا ر ساخته است. سینما بیشتر از آنکه تئوریک باشد کاری عملی است.

- از کارهایی که خیلی آنها رو دوست دارید بگید؟

تا قبل از سال 1386 کارهایم زیاد دلچسب من نبود اما بعد از این تاریخ نقش خودم در مجموعه " اغماء" به کارگردانی سیروس مقدم رو خیلی دوست دارم و مطمئن هستم قدرت و توانایی سیروس مقدم باعث موفقیت من در ایفای نقشم شده است والبته مجموعه " مثل هیچ کس " و " ساختمان 85 به کارگردانی مهدی فخیم زاده را هم دوست دارم.

- خانم روشن چرا شما مثل بعضی از دوستان هنرمند حضور کمی در اینترنت دارید؟

راستش من میانه خوبی با فضای مجازی ندارم و فکر می کنم در فضای واقعی کارهای ما نمود بهتر و حقیقی تری پیدا می کند.. البته هرکس فکر و سلیقه ای دارد و من به همه دوستان و همکارانم احترام می گذارم ...فقط من در فضای مجازی احساس راحتی وامنیت نمی کنم.

منبع: قدس آنلاین

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها