• 0 0
  • 0

آشنایی با منابع حاوی آنتی اکسیدان ها

یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 10:26
آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که موجب توقف فعالیت سایر مواد شیمیایی موسوم به رادیکال های آزاد می شوند.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رادیکال های آزاد به طور طبیعی در بدن تشکیل می شوند و در واقع نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای روزانه نظیر ورزش و متابولیسم ایفاء می کنند اما وجود میزان بالا رادیکال های آزاد در بدن می تواند خطرناک باشد چراکه با آسیب به سلول ها می توانند منجر به سرطان شود.

بدن برای مقابله با رادیکال های آزاد شروع به تولید مقادیری آنتی اکسیدان های موردنیاز می کند و فرد می تواند از طریق یک رژیم غذایی سالم، بخصوص میوه ها و سبزیجات رنگی، بقیه آنتی اکسیدان های لازم را دریافت کند.

آنتی اکسیدان های معروف غذایی و منابع این ماده عبارتند از:

• بتا کاروتن: هویج، کدو، سیب زمینی شیرین.

• لیکوپن: گریپ فروت صورتی، گوجه فرنگی (پخته شده)، هندوانه.

• لوتئین: بیشتر سبزیجات سبز برگ سبز.

• سلنیوم: غلات، منابع پروتئین، آجیل، حبوبات.

• ویتامین A: کره، تخم مرغ، شیر، کبد.

• ویتامین C: انواع توت ها، پرتقال و دیگر مرکبات، طالبی، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کلم، پاپایا، گوجه فرنگی.

• ویتامین E: بادام، فندق، سایر مغزیجات آجیلی، و دانه ها و روغن شان.

توت ها بیش از هر میوه دیگری دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان هستند. کلم و اسفناج از منابع اصلی در گروه سبزیجات به شمار می آیند.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3634966839083956379
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته