خالی که اندازه‌اش از 2 میلی‌متر به نیم سانتی‌متر برسد باید حتما بررسی شود

خال هندویی که خوش خبر نیست ...

متخصص پوست و مو با اشاره به ۴ نشانه خال‌های خطرناک گفت: برداشتن خال برای پیگشیری از سرطان توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۳۳۱
آشنایی با ۴ نشانه خال‌ های خطرناک

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی امیری در گفتگو با فارس در ارتباط با برداشتن خال اشاره اظهارداشت: خال توده خوش‌ خیمی است که از سلول‌های رنگدانه‌ساز و یا سایر سلول‌های پوستی منشأ می‌گیرد انواع متعدد داشته و به ندرت احتمال بدخیمی دارد.

وی افزود: مواردی از سرطان‌های پوستی ظاهری شبیه خال دارند بنابر این افراد باید بدانند که برای هر مشکلی به چه پزشکی مراجعه کنند، فرد متخصص پوست زمانی که ضایعه را می‌بیند 95 درصد تشخیص قطعی می‌دهد و اگر شکی داشته باشد نسبت به بیوبسی و نمونه‌برداری اقدام و سپس درمان را پیشنهاد می‌کند.

این متخصص پوست و مو در مورد اینکه گفته می‌شود اگر خال را برداریم سرطانی خواهد شد،‌گفت: این مسئله شایعه‌ای بیش نیست و کاملاً کذب است و مواردی که این چنین بوده در واقع سرطان محسوب شده که اشتباهاً‌ خال تشخیص داده شده است. همچنین برداشتن خال برای پیشگیری از سرطان توصیه نمی‌شود و تنها این مسئله برای انجام زیبایی است.

امیر گفت: بهترین روش برداشتن خال روش‌های جراحی است که البته ممکن بوده جای برش کوچک آن بر روی بدن باقی بماند که امروز از طریق لیزر اقداماتی جهت رفع این مسئله انجام می‌دهند.

این متخصص پوست و مو تأکید کرد:‌در افراد میانسال اگر خالی از قبل در بدن وجود نداشت و ناگهانی ایجاد و به تدریج بزرگ شد، حتماً‌ باید به پزشک مراجعه شود. در سایر افراد نیز در صورتی که سال‌ها خالی روی بدن داشته و تغییری نکرده فقط کمی بزرگ شده باشد خوش‌خیم است.

وی تصریح کرد: اگر 4 اتفاق شامل غیرقرینگی، تغییر رنگ، افزایش قطر و ایجاد لبه‌های نامنظم در خال ایجاد شود نگران‌کننده بوده و باید حتماً جهت بررسی به پزشک متخصص پوست مراجعه شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها