• 0 0
  • 0

کاهش وزن با مصرف بیشتر غذا در نیمه اول روز

سه شنبه 6 شهریور 1397 ساعت 11:00
کاهش وزن عمدتا به مصرف کالری کمتر بستگی دارد، اما زمان مصرف آن کالری هم مهم است.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محققان ایتالیایی دریافتند تنها با مصرف بیش از ۷۰ درصد کالری روزانه بین وعده صبحانه و ناهار و مصرف ۳۰ درصد دیگر در قالب وعده عصرانه و شام می توان تا حدود ۲۵ درصد کاهش وزن را تقویت کرد.

محققان در این مطالعه از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کردند. تمامی شرکت کنندگان مصرف کالری روزانه شان را به ۶۰۰ کالری در روز کاهش دادند. تفکیک کالری مصرفی شان به صورت ۵۵ درصد کربوهیدرات، ۳۰ درصد چربی و ۱۵ درصد پروتئین، همراه با بالغ بر ۳۰ گرم فیبر روزانه بود.

بعد از سه ماه، شرکت کنندگانی که ۷۰ درصد کالری روزانه شان را تا زمان ناهار مصرف کرده بودند حدود ۸ کیلوگرم وزن کم کرده بودند، درحالیکه شرکت کنندگانی که ۵۵ درصد کالری شان را تا وعده ناهار مصرف کرده بودند بالغ بر ۶ کیلوگرم از وزن شان کاسته شده بود. بعلاوه این شرکت کنندگان ۷۰ درصدی، چربی بیشتری از دست داده بودند و انسولین را به شکل موثرتری مصرف کرده بودند که می تواند به کاهش ریسک ابتلا به دیابت کمک کند.

از اینرو محققان توصیه می کنند برای تعدیل در مصرف کالری خود، دیرهنگام و آخروقت غذا نخورید.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3422011784820771840
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته