رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به تشریح وضعیت بیماری ابولا و تب‌های خونریزی دهنده ویروسی مانند تب کریمه کنگو در عراق پرداخت.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۲۷
مسافران عتبات عالیات بخوانند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، دکتر محمد مهدی گویا در خصوص انتشار خبری مبنی بر ظهور ابولا در عراق و نگرانی مردم، اظهار داشت: وجود بیماری ابولا در عراق، به هیچ عنوان مورد تایید نیست چون با کشور عراق، ارتباط بهداشتی تنگاتنگ و نزدیکی داریم و اطلاعات بیماریهای واگیر را به صورت تلفنی به یکدیگر انتقال می‌دهیم و تاکنون چنین اطلاعاتی نه از سوی کشور عراق و نه از سوی سازمان بهداشت جهانی به ما نرسیده و این خبر صحت ندارد.

وی در عین حال گفت: احتمال وجود سایر تب‌های خونریزی دهنده ویروسی مانند تب کریمه کنگو، در سایر کشورها مانند عراق وجود دارد که وضعیت آن با ابولا، کاملا متفاوت است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و مسئول اجرای مقررات بین المللی بهداشتی در کشور یادآور شد: بر اساس اعلام عراق و سازمان جهانی بهداشت، تاکنون هیچ بیماری غیرمعمولی از عراق به ایران منتقل نشده و اگر چنین موردی وجود داشته باشد حتما به ایران اعلام خواهد شد تا آمادگی انجام اقدامات لازم بهداشتی و پیشگیرانه در داخل کشور و کمک به کشور عراق را داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها