مطالعه جدید نشان می دهد نوشیدن ۱.۵ لیتر آب اضافی می تواند احتمال عود مجدد عفونت مجاری ادراری را در زنان کاهش دهد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۴۸
وقتی نوشیدن آب شما را در برابر این بیماری بیمه می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، به گفته محققان ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان در طول عمرشان مبتلا به عفونت مجاری ادراری خواهند شد و در یک نفر از چهار نفر این زنان به دلیل عدم رعایت موارد احتیاطی مجدداً عفونت عود می کند.

توماس هوتون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میامی، در این باره می گوید: «نوشیدن آب، راهی مطمئن و آسان برای پیشگیری از عفونت آزاردهنده مجاری ادراری است.»

مطالعات آشکار ساخته است که در زنان در مقایسه با مردان لوله مجاری ادراری کوتاه تر است و همین مسئله باعث می شود که باکتری ها از مقعد و واژن به مثانه منتقل شوند و زنان در برابر ابتلا به عفونت مجاری ادراری آسیب پذیرتر باشند.

از این رو محققان تاکید می کنند نوشیدن مایعات بیشتر باعث افزایش میزان تخلیه باکتری از مثانه و کاهش میزان باکتری های وارد شده از واژن به مثانه می شود.

هوتون در ادامه می افزاید: «نوشیدن آب بیشتر فرصت چسبیدن باکتری ها را به سلول های پوشش مجاری اداری، که علت اصلی بروز عفونت است، کاهش می دهد.»

در این مطالعه، محققان بالغ بر ۱۴۰ زن سالم را قبل از سن یائسگی ارزیابی کردند.

زنانی که میزان مصرف آب را افزایش می دهند ۱.۶ برابر در معرض ابتلا به عفونت های مجاری ادراری قرار دارند، درحالیکه زنانی که کم آب می نوشند، ۳.۱ برابر بیشتر در معرض ابتلا به این نوع عفونت قرار دارند.

هوتون در پایان تاکید می کند: «اگر زنان به طور مکرر دچار عفونت مجاری ادرار می شوند و به دنبال شیوه ای برای کاهش این مشکل خود هستند، باید میزان مصرف اب اشامیدنی اش را افزایش دهند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها