معمولا اغلب خانواده‌های ایرانی شیرینی پذیرایی عید را درست شب عید، یعنی همان زمانی که قنادی‌ها شلوغ است و خبری از شیرینی‌های مرغوب و تازه نیست، تهیه می‌کنند و بیچاره آن مهمانانی که باید به تعارف میزبان این شیرینی‌های مانده و تاریخ مصرف گذشته را به زور میل کنند! اما هنگام خرید شیرینی باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟
کد خبر: ۱۰۱۰۲۲۱
نکات بهداشتی در خرید شیرینی شب عید

به گزارش جام جم آنلاین، معمولا به دلیل ازدحام کاری در شب عید اغلب شیرینی‌پزها از ماه‌ها قبل شیرینی‌هایی را برای عید تهیه و انبار می‌کنند و این خود امکان فساد و کهنگی محصول را بالا می‌برد. در نتیجه تنها به ظاهر خوش آب و رنگ شیرینی اکتفا نکنید و قبل از خرید، حتما شیرینی را از نظر طعم، بو و تازگی تست کنید و اگر شیرینی مورد نظرتان در بسته بندی بود و قابل تست نبود از خرید آن خودداری کنید.

از خرید شیرینی‌هایی که با خوردن آن احساس جمع شدن دهان به مصرف‌کننده دست می‌دهد، اجتناب کنید. این علامت نشان می‌دهد که میزان بیکینگ پودر به کار رفته در شیرینی بالاست.

شیرینی‌هایی بخرید که روکش‌های شکلاتی، مواد رنگی، شکری، کرمی و مربایی ندارند.

سعی کنید تا حد امکان از خرید تافی، آبنبات، شکر پنیر و پاستیل‌های شکری اجتناب کنید. این محصولات از ترکیب اسانس، شکر و رنگ‌های سنتزی تشکیل شده‌اند و هیچ فایده‌ای جز افزایش کالری بدن ندارند.

اگر قصد خرید گز دارید حتما انواع پر مغز و کم شیرین یا رژیمی سبزرنگی را که اغلب از قند‌های طبیعی ضعیف شده‌ای چون مانیتول، سوربیتول، ایزومالت و استویا تهیه شده‌اند، انتخاب کنید. این قندها برای تجزیه نیاز به انسولین ندارند و بتدریج و به میزان کم، قند خون را بالا می‌برند. توجه داشته باشید هر نوع گزی را که فروشنده ادعا کرد رژیمی است، نخرید و مشخصات مندرج روی بسته‌بندی محصول را مطالعه کنید و همیشه سراغ برندهای معتبر بروید.

سوهان به دلیل زعفرانی که در ترکیباتش به کار می‌رود، اغلب گرانقیمت است و به همین دلیل بیشتر فروشندگان به جای زعفران از گل رنگ، زردچوبه، جوهرهای رنگی یا پودر زعفران سنتزی استفاده می‌کنند و در مقابل محصول را ارزان‌تر می‌فروشند. در نتیجه هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و لازم است بدانید که این ترکیبات می‌تواند عوارض متعددی برای کلیه، کبد و مغز داشته باشد.

در میان شیرینی‌ها، شیرینی نخودچی و برنجی برای کودکان و نوجوانان گزینه مطلوبی هستند، اما اگر شکر زیادی داشته باشند، اغلب موجب یبوست می‌شوند.

اگر برای تنوع می‌خواهید همراه چای، نبات تعارف کنید، ترجیحا نبات‌هایی را که از نی چوبی تهیه شده‌اند، خریداری کنید. نی‌های پلاستیکی اغلب غیربهداشتی بوده و هنگام تماس با نوشیدنی‌های داغ سمومی از آن خارج می‌شود که می‌تواند برای سلامت مصرف‌کننده مخاطره‌آمیز باشد.

از خرید نبات فله‌ای که در شرایط بد محیطی عرضه می‌شود، اجتناب و آن را در بسته‌بندی‌های بهداشتی تهیه کنید و بدانید نبات‌های زعفرانی بخصوص انواع فله‌ای آن اغلب حاوی رنگ‌های شیمیایی هستند. بهترین مشخصه برای انتخاب نبات ممتاز و اعلا، شفافیت بلورهای آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها