پدر شدن و پس از پدر بزرگ شدن برای بسیاری از مردها نقشی است دوست داشتنی که بارها و بارها در ذهنشان آن را مرور می کنند؛ اما رسیدن به این خواسته تخت تأثیر چه مواردی است؟ آیا برنامه تغذیه ای می تواند عاملی باشد برای خداحافظی همیشگی با چنین اتفاقی؟
کد خبر: ۱۰۰۳۳۴۳
گیاه‌خوارها با رویای نوه دار شدن خداحافظی کنند‎

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است قدری عجیب به نظر برسد ولی یافته های اخیر دانشمندان حکایت از آن دارد که مردان گیاه خوار باید برای همیشه با پدربزرگ شدن و نوه دار شدن خداحافظی کنند. بر این اساس، پدرانی که از گوشت قرمز به اندازه کافی استفاده نمی کنند توان باروری فرزندان خود را به شدت تحت تأثیر قرار می دهند. در واقع، تأمین نشدن پروتئین مورد نیاز بدن شانس و احتمال دیدن نوه ها را به شدت کاهش می دهد.

صرف نظر کردن از بسیاری مواد مغذی که تنها در گوشت های حیوانی یافت می شود، موجب تنبلی اسپرم ها می گردد. این در حالی است که اسپرم در فرزندان مردانی که رژیم غذایی کاملی دارند فعالیت بیشتری دارد. از طرف دیگر، سیستم ایمنی بدن افرادی که گیاه خواری دارند نسبت به سایرین ضعیف تر است و این امر طبیعتاً فرایند باروری را تحت تأثیر قرار می دهد.

اثرگذاری برنامه غذایی پدران بر بدن فرزندانشان تا حدی است که پزشکان اطمینان ندارد همه چیز خواری مادران بتواند این نقصان را جبران کند. از طرف دیگر، نباید فراموش کرد که پروتئین های گیاهی مانند سویا حاوی مقادیری هورمون های زنانه هستند. به همین علت، روی آوردن زنان به گیاه خواری تأثیر چندانی در قدرت باروری فرزندان ایفا نمی کند؛ بلکه این گیاه خواری پدران است که می تواند رویای پدربزرگ شدن را برای همیشه به دست فراموشی بسپارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
آرش پاكخوار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
با درود فراوان

منبع نوشته تون چیه؟!
كدوم مقاله؟ كدوم گروه تحقیقاتی؟ كدوم دانشگاه؟!
اگه شما یه خبرگزاری مهم هستین چرا نوشته های بدون سند ارائه می كنین؟

انسانها پیش از كشف آتش (زمانی كه نه آتشی بود و نه لوازمی مانند چاقو و ...) چطور گاو و گوسفند رو میخوردن؟!
پیش از كشف آتش انسانها قطعا گیاهخوار(میوه خوار) بوده اند!
و اگه قرار بود فرزندان گیاهخواران بچه دار نشن چرا همون موقع نسل انسانها از بین نرفت؟!

این جمله شما " از طرف دیگر، سیستم ایمنی بدن افرادی كه گیاه خواری دارند نسبت به سایرین ضعیف تر است و این امر طبیعتاً فرایند باروری را تحت تأثیر قرار می دهد." رو بر چه اساسی نوشته اید؟! سیستم ایمنی بدن گیاهخواران از بقیه قوی تر هست و میتونید این رو هم در مقالات علمی و هم عملا در جامعه مشاهده كنید!

این جمله" در واقع، تأمین نشدن پروتئین مورد نیاز بدن شانس و احتمال دیدن نوه ها را به شدت كاهش می دهد." شدیدا نشان از عدم آشنایی نویسنده حتی با مسایل ابتدایی و اولیه تغذیه داره! كی گفته پروتئین بدن گیاهخواران تامین نمیشه؟!
لطفا مقاله ADA رو كه در سال 2009 منتشر شد مطالعه بفرمایید! در نتیجه گیری این مقاله به صراحت اعلام شده كه "اگر رژیم غذایی گیاهی (حتی وگان) به درستی اجرا بشه پاسخگوی تندرستی همه انسانها در همه دورانهای زندگی(اعم از كودكی، جوانی و پیری و بارداری و ...) خواهد بود!
خود محققان گوشتخوار هم پذیرفته اند كه گیاهخواران تندرست تر هستند اما شما ...

دوستان محترم من در جام جم آنلاین شما نیاز به مطالعه بیشتری دارید! انتشار اینطور سخنان عوامانه ای در شأن خبرگزاری شما نیست!
ما از شما انتظار بیشتری داریم!!!
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
اصلا گیاه خواری خیلی بده, همه ی غذاهای خوشمزه با گوشت درست میشه, البته نه صرفا گوشت قرمز
آرش پاكخوار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
اصلا اینطور نیست!
م
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
پس با اقایون گیاهخوار ازدواج نكنیم, بچمون بدبخت میشه
آرش پاكخوار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
چرا هرچی رو میخونین زود باور می كنین؟
این نوشته هیچ منبع و مقاله و سندی ارایه نكرده!
من ازشون خواستم منبع ارایه كنن!
انسانها قبل از كشف آتش و ابزارسازی كه نمیتونستن شكار كنن همه گیاهخوار بودن اگه این نوشته دزست بود الان ما نبودیم!!
آرش پاكخوار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
مگه چیز بدی نوشتم كه منتشر نكردید؟!
در مراجعه به صفحه های اینترنتی خبرنگاران تجدید نظر خواهم كرد

نیازمندی ها