یک پزشک ایتالیایی بستنی ابداع کرده که همه شاخص های سلامتی را دارد به طوریکه حتی برای کسانی که ورزش می کنند، مفید است.
کد خبر: ۹۶۸۳۰۸
بستنی با طعم سلامتی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حتما شما هم شنیده‌اید که می گویند غذاهای سالم طعم های خوبی ندارند! اما یک دکتر ایتالیایی دلش نمی خواسته جوابش به این سوال مثبت باشد و از همین رو دست به ابداع یک بستنی زده که اتفاقا بسیار سالم است و حتی می توان از آن به عنوان یکی از خوراکی های مفید برای ورزشکاران نام برد.

به هر حال همه قبول دارند که پزشکی برای کمک به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از برخی بیماری‌ های خاص بسیار مفید بوده است و مطالعات بسیاری هم در این زمینه انجام شده و اضافه شدن برخی اقلام غذایی مانند روغن زیتون و گوجه فرنگی در مقادیر زیاد به دستورهای غذایی ایتالیایی نشان از برنامه ریزی برای بهبود طول عمر انسانها دارد.

اما در این میان دکتر سانجینی معتقد بوده که آنتی اکسیدان های موجود در بسیاری از مواد غذایی قبل از اینکه به دست مردم برسد، از بین می رود و به همین دلیل تصمیم می گیرد این مشکل را با استفاده از تولید یک نوع بستنی حل کند.

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان در دمای خیلی پایین در بهترین شرایط خود هستند و با اینکه ایده بستنی سلامتی کمی عجیب به نظر برسد، اما به نظر کاملا جواب می دهد.

با مخلوط کردن برخی مواد اولیه که درصد بالایی از آنتی اکسیدان را دارند، مانند پودر شکلات تلخ، فندق و چای سبز در یک دستور غذایی رمزآلود می‌توان به ماده‌ای دست یافت که خواص بالایی داشته باشد و از آن‌ها بستنی تهیه کرد.

در تایید این تئوری باید گفت که این دکتر روی دانش‌آموزان خودش در دانشگاه «رم» آزمایشی را انجام داده است، او قبل از ورزش کردن به همه آن‌ها بستنی داده، اما بعضی از آن‌ها بستنی ابداع شده خودش را خورده‌اند و نتیجه آزمایش نشان داده کسانی‌که بستنی با آنتی‌اکسیدان بالا خورده‌ بودند خیلی بهتر پا می‌زنند و ورزش می‌کنند. دکتر سانجینی می‌گوید که این اولین بار است که از بستنی برای هدف سلامتی استفاده شده است.

با تولید این بستنی به صورت انبوه با خیال راحت می‌توانید هم بستنی بخورید و هم خوشحال باشید که اتفاقا برای بدن‌تان ضرری که ندارد، مفید هم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها