بیماری‌هایی که خطر مرگ ندارند

روش‌های درمانی مشکلات کف لگن

مسئول بخش یورو گاینوکولوژی زنان بیمارستان امام با اشاره به مشکلات کف لگن در زنان گفت: بی‌اختیاری ادرار، افتادگی مثانه و روده از جمله این مشکلات بوده که تا حدود زیادی با انجام ورزش‌های خاص قابل پیشگیری است.
کد خبر: ۹۴۹۰۸۹
روش‌های درمانی مشکلات کف لگن

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، زینت قنبری در نشست خبری که در ارتباط با پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران برگزار شد اظهارداشت: یوروگاینوکولوژی رشته‌ای بوده که در ارتباط با مشکلات کف لگن زنان بوده و هنوز در ایران چندان شناخته شده نیست.

وی افزود: بی‌اختیاری ادرار، مشکلات دفعی، افتادگی مثانه و روده از جمله مسائل مربوط به رشته یوروگاینوکولوژی بوده که همه این موارد کیفیت زندگی زنان را می‌تواند تا میزان زیادی دچار اختلال کند.

وی افزود: بیماری‌های مرتبط با کف لگن در زنان خطر مرگ نداشته ولی عوارض زیادی را برای آنها به همراه دارد. همچنین زنان از 18 سالگی تا سال‌های پایانی عمر خود ممکن است درگیر این بیماری‌ها شوند.

مسئول بخش یورو گاینوکولوژی زنان بیمارستان امام ادامه داد: بیماری‌های مشکلات کف لگن قابل پیشگیری است و ورزش‌های خاص در این زمینه کمک‌کننده است. همچنین باوجود روش‌های درمانی به صورت جراحی، درمان‌های غیرجراحی نیز می‌تواند موثر واقع شود.

قنبری با بیان اینکه مسائل مربوط به یوروگاینوکولوژی در پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران مطرح می‌شود، گفت: پروتکل‌های درمانی نیز در این زمینه مورد بحث قرار گرفته و میهمانانی از داخل و خارج از کشور نیز اطلاعات خود را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند.

وی با اشاره به موضوع لیزر خاطرنشان کرد: موضوع لیزر در کشور ما بسیار استفاده از آن گسترش یافته و برای درمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارگاهی به این منظور نیز در حاشیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران با هدف ارائه اندیکاسیون‌های لیزر در زنان مطرح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها