چای سرد می‌تواند یک نوشیدنی لذت بخش و گوارا پس از صرف وعده افطار برای رفع عطش روزانه باشد که می‌توان به سادگی در خانه با طعم‌های مختلف آن را تهیه کرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۹۴
نوشیدنی معجزه‌گر برای رفع عطش روزه داران

ربه گزارش جام جم سرا ، برای درست کردن چای سرد یا همان آیس تی روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آن دم کردن چای سیاه و آنگاه گذراندن آن از صافی و گذاشتن آن در یخچال برای خنک شدن است، با این کار می‌توان به یک چای سرد سالم دست یافت به جای آنکه فرد از محصولات صنعتی و برندهای مختلف استفاده کند.

پس از تولید ماده اولیه برای طعم‌دار کردن آن می‌توان از انواع ادویه‌ها و میوه‌های تابستانی استفاه کرد که خوش طعم ترین آنها عبارتند از:
چای سرد با لیمو ترش: می‌توان از ترکیب آنها و اضافه کردن کمی شکر به یک طعم دلچسب دست یافت.
چای سرد با گل شاه پسند: اضافه کردن برگ‌های گل شاه پسند به چای سبز یک چای مقوی با خواص دارویی منحصربفرد و طراوت بخش در اختیار دوستداران این نوشیدنی قرار می دهد.
چای سبز با طعم آناناس و سبزی ریحان: اضافه کردن عصاره میوه آناناس و برگ های سبزی ریحان به چای سبز می تواند انرژی فوق العاده ای در فرد به وجود بیاورد.
چای سبز با زنجبیل و عسل: ترکیب این دو ماده با چای سبز عطش فرد را برطرف می‌کند و گرمازدگی را از وی دور می کند.
چای سبز با بابونه: اضافه کردن بابونه به چای سبز حس خنکی را در بدن فرد به وجود می آورد.
چای سبز با هندوانه و سبزی ریحان: اضافه کردن آب هندوانه و برگ‌های سبزی ریحان به چای آن را به خوش مزه‌ترین نوشیدنی تابستانی تبدیل خواهد کرد.
با این نوشیدنی‌ها نیاز بدن به آب در طول روزهای گرم تابستان بر طرف شده همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز تامین می شود.
منبع: myrecipes
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
۰
۰
نمی شه این همه به زبان فارسی ... شما تهران نشینها .... به جای ایس تی كلمه فارسی نداریم یا معنی اون را نمی دونین؟! خسته شدیم از این همه خود باختگی

نیازمندی ها