زمستان مانند سه فصل دیگر سال زیباست. سرمای آن ما را به درون خود فرو می‌برد و به تعمق وا می‌دارد. زیبایی این فصل با دیگر فصول سال متفاوت است و از بوم نقاشی پررنگ و آب سه فصل دیگر سال تنها رنگ سفید باقی مانده است. اما همین رنگ سفید هم یکپارچه مفهوم و معنایی است که باید آن را در سردترین روزها کشف کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۴۸
هنرنمایی زمستانی + تصاویر

به گزارش جام جم سرا، در این روزهای سرد زمستانی برای دوچندان کردن زیبایی‌های این فصل شاید بد نباشد اگر خانه را هم به سبک زمستانی تنوع ببخشیم و کاردستی‌های قشنگ مناسب همین روزها برای آن درست کنیم. با انجام این کار به نوعی دین خود را به سرزمینی که هرچهار فصل سال را به کامل‌ترین نحو به ما تقدیم می‌دارد، ادا می‌کنیم و از این گذشته به محیط منزلمان هم جذابیتی جدید می‌بخشیم. با ما همراه شوید تا طرز درست کردن این اشیای زیبا را بیاموزید:

دستکش‌های ضخیم: قرار است در این زمستان دست‌هایتان را گرم کند. این کاردستی را به همراه فرزندان‌تان درست کنید تا آنها هم با کار آشناشوند. طرح یک جفت دستکش را برش دهید و آنها را روی مقوا بچسبانید. کمی پنبه بالای هریک قراردهید. با فوم یا کاغذرنگی طرح چیزهای کوچک مثل قلب، ستاره، دایره و مانند اینها را دربیاورید و روی دستکش‌ها بچسبانید. یک جفت دستکش گرم زمستانی حاضر شده! حتی نگاه کردن به آنها هم می‌تواند به شما احساس گرما ببخشد.

حلقه آدم‌برفی: این هم طرح زیبایی است. ابتدا روی حلقه حصیری را با پارچه روشن بپوشانید و فضای روی آن را با گوی‌های رنگی یا پَرهای ریز و درشت پُرکنید تا به اندازه کافی زمینه کار شلوغ شود. سپس سراغ آدم‌برفی بروید. با پارچه یا فوم سفید صورتش را درست کنید. دکمه‌های مشکی را به جای چشمانش قراردهید، یک دایره کوچک را برای بینی‌اش و لب خندانش را هم گلدوزی کنید. به لپ‌هایش هم کمی سرخاب بزنید تا گل انداخته شود.

با پارچه برای آن کلاه و شال گردن درست کنید و به صورت وصل کنید. حالا آدم‌برفی را روی حلقه قراردهید. کار بسیار قشنگی است به‌طوری که هرکسی را که از کنار خانه شما رد شود برای لحظه‌ای میخکوب می‌کند و لبخندی از ته دل بر لبانش می‌نشاند.

کلاهی در زمستان: نگاهتان که به این کلاه قندیل بسته می‌افتد، ناخودآگاه فضای سرد و یخزده در ذهنتان تداعی می‌شود. یک قوطی خالی رب یا کمپوت را بردارید و به رنگ سیاه درآورید. تکه‌ای مقوای سیاه گرد را هم برای قسمت لبه کلاه برش دهید و زیر آن قراردهید. روبانی رنگی را دور قوطی بالای لبه بپیچید. روی قوطی و همچنین روی لبه را پر از ملیله یا منجوق‌های سفید کنید. از یک نخ یا سیم هم تعدادی ملیله را به صورت دراز آویزان کنید و آن را بالای کلاه بیاویزید تا ظاهر قندیل گرفته را به خود بگیرد.

با کاغذ طرح چند دانه برف را برش بزنید و این سو و آن سوی کلاه بچسبانید. یک میوه کاج هم بردارید و لبه‌های آن را رنگ سفید بزنید، گویی برف روی آن نشسته. کاج را روی لبه کلاه بگذارید. می‌توانید برای طبیعی‌تر شدن منظره با فوم سبز یک برگ هم درست کنید و زیر میوه کاج قراردهید. کلاهتان حاضر است و نشان می‌دهد صاحبش از یک سفر دور زمستانی بازگشته است.

پنجره برفی: بله در زمستان می‌توانید پنجره‌های برفی داشته باشید. با کاغذ سفید تعدادی دانه برف درست کنید. آنها را از یک نخ آویزان کنید و به صورت ردیفی از میله پرده بیاویزید.

نگاه کردن به چنین پنجره‌ای شما را به یاد روزهایی می‌برد که برف زیاد می‌آمد و شاید با القای باور برف در ذهن شما، آسمان هم یاری کند و این نعمت بزرگ را روی زمین گسیل نماید. پنجره‌تان را زیبا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

ماکت زمستانی: خانه‌ها را با مقواهای ضخیم درست کنید. برایشان در و پنجره هم قراردهید. با ساقه‌های خشکی که از درختان هرس می‌کنید هم درختان کوچک درست کنید. آنها را کنار هم روی یک مجمعه بچینید و رویشان را با برف بپوشانید تا به نظر بیاید زمین از برف سفیدپوش شده است.

پشت دری برفی: حلقه پشت دری خبر از ذوق و سلیقه صاحب آن خانه دارد. یک حلقه حصیری بردارید و روی آن را با پارچه توری آبی رنگ بپوشانید.

این کار را باسلیقه انجام دهید تا همه جا تقریبا همسطح شود. سپس کاغذسفید را به شکل دانه‌های برف برش دهید و آنها را هم با ذوق و سلیقه روی پارچه بچسبانید. حلقه زمستانی‌تان حاضر شده تا به سرعت از پشت در منزل شما آویزان شود.

آدم‌برفی جورابی: جوراب سفیدی را که دیگر برایتان کهنه شده و از آن استفاده نمی‌کنید، بردارید و آن را از قسمت بالای پاشنه قیچی کنید. قسمت بالا که برای ساق پا بوده را با نخ و سوزن بدوزید، داخلش را پر از پنبه یا ابر کنید و پایینش را هم بدوزید تا حالت یک توپ کوچک پیداکند. این توپ سر آدم‌برفی شماست.

یک جفت دکمه ریز سیاه، پولک یا چیزی مشابه را در جایگاه چشمان آن قراردهید و با تکه پارچه یا فوم نارنجی، یک بینی کوچک هویجی هم برای آن درست کرده و در جای خود وصل کنید. با باقیمانده جوراب توپ دیگری درست کنید تا بخش بدنش باشد. با استفاده از یک جوراب رنگی برای آن کلاه و لباس درست کنید و تنش کنید. سروبدن را به هم وصل کنید. می‌توانید کمی سلیقه به خرج دهید و مانند تصویر گل‌های زیبا برای کلاه و بلوز و دکمه‌هایی بانمک برای آن آماده کنید و در جای خود قراردهید.

آشپزخانه: با کاغذرنگی چشم ها، بینی، لب نقطه چین، شال گردن و دکمه‌های مشکی رنگ را درست کنید و روی یخچال و ماشین لباسشویی‌تان بچسبانید. می‌توانید آنها را با گواش هم نقاشی کنید. آنها به آشپزخانه شما شکلی جدید خواهد بخشید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها