بعضی عصرها (دقیقا همان عصرهای روز تعطیل که در خانه مانده اید) خوردن یک عصرانه عالی می تواند به داد آدم برسد و غروب غم انگیز یک روز تعطیل را برایمان دل انگیز کند. برای این لحظات شما یک دسر یا پیش غذای عالی را پیشنهاد می کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۵
طرز تهیه توپ پنیری جواهرنشان!

مواد اولیه:

  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • سبزی معطر دلخواه (مریم گلی، مرزه، جعفری، نعنا یا پونه) ۱۰ برگ
  • پنیر خامه ای نرم شده ۲۲۵ گرم
  • پنیر ماسکارپونه (پنیر بز یا پنیر سوئیسی می تواند جایگزین ماسکارپونه شود) ۱۱۵گرم
  • پنیر چدار سفید و تازه رنده شده ۱۷۰ گرم
  • بادام پرک شده و تفت داده شده یک دوم پیمانه
  • نمک یک چهارم قاشق چایخوری
  • فلفل یک چهارم قاشق چایخوری
  • انار دانه شده یک پیمانه
  • کراکر یا نان برای سِرو

طرز تهیه:

1- یک تابه را روی حرارت متوسط گرم کنید و کره را در آن ذوب کنید. هنگامی که کره شروع کردن به حباب زدن، برگهای سبزی دلخواهتان را بدون خرد کردن در کره ریخته و هم بزنید. سپس برگها را زیر و رو کنید و اجازه دهید حدود یک دقیقه در کره ترد شوند. پس از اتمام یک دقیقه برگها را از کره در آورده و روی یک حوله ی کاغذی قرار دهید.

2- تابه ی حاوی کره را نیز کنار بگذارید. در کاسه ای پنیر خامه ای، ماسکارپونه و چدار را با همزن مخلوط کنید. سپس برگهای سبزی تفت داده شده را خرد کرده و به همراه بادام پرک تفت داده شده و باقیمانده ی کره ی تابه، نمک و فلفل به مخلوط پنیرها اضافه کنید. این مخلوط را با سرعت کُندِ همزن برقی در حدود یک دقیقه هم بزنید.

3- مخلوط پنیری را از کاسه خارج کرده روی یک کیسه ی نایلون قرار دهید و با کمک کیسه و دست آنرا به شکل توپ درآورید. می توانید از این مخلوط یک توپ تهیه کنید و یا آن را به دو یا سه قسمت کرده و توپهای کوچکتری تهیه کنید. سپس با همان کیسه که اطراف توپ یا توپها را کامل پوشانده است برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. در این حین، دانه های انار را روی حوله ای کاغذی پهن و بطور کامل خشک کنید. اگر برای سرو آن عجله ای ندارید می توانید توپ پنیری را به همین صورت با پوشش پلاستیکیِ دور آن، تا دو روز نیز در یخچال نگهداری کنید.

4- اما اگر برای سرو آن عجله دارید بعد از اتمام ۳۰ دقیقه دانه های انار را در یک سینی یا بشقاب بزرگ یا روی کاغذ روغنی کنار هم پخش کنید. سپس پنیر را از یخچال درآورده از روی کیسه نایلون دور آنرا دست بکشید تا سطحش صافتر شود. کیسه نایلونی را از دور آن باز کرده و توپ پنیری را با کمک دست در دانه های انار بغلطانید تا جایی که تمام سطح توپ و تَرَکها و شکافهای آن با انار پوشانده شود.

5- در حین حرکت دادن توپ پنیری روی انارها کمی به دانه های انار فشار وارد کنید تا انارها تا حدودی وارد بافت پنیری توپ شوند و بطور کامل به سطح توپ بچسبند. در این زمان شما می توانید توپ پنیری جواهرنشان را سرو کنید و یا اینکه آنرا در ظرف در بسته ای قرار داده تا زمان سرو در یخچال قرار دهید.

6- اگر قبل از چسباندن انار به توپ پنیری آنرا برای زمان بیشتری بطور مثال یک تا دو روز در یخچال قرار دادید وقتی که از یخچال درآوردید چند دقیقه به آن زمان دهید تا از سرمای آن کاسته و به دمای اتاق نزدیک شود سپس دانه های انار را به سطح آن بچسبانید. توپ اناری را می توانید با انواع نان یا کراکر میل نمایید.(وب سایت سوران)



طرز تهیه توپ پنیری جواهرنشان Jewelled cheese ball
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها