جام جم سرا- در ایل قشقایی دو طایفه به نام‌های کشکولی بزرگ و کشکولی کوچک وجود دارد که ییلاق و قشلاقشان اندکی متفاوت است. یک عکاس از لحظات زندگی آنان تصاویری ثبت کرده که در ادامه پیش رویتان گذاشته‌ایم.
کد خبر: ۸۰۲۶۷۹
همراه با طایفه کشکولی، همقدم با عشایر قشقایی [عکس]

(عکس: افشین عزیزی/ خبرگزاری ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
دو هفته پیش 24 ساعتی رو مهمون عشایر كنگاور بودیم. خیلی مهمون نواز بودن. خیلی ازمون پذیرایی كردن. یه گوسفند كشتن با همون ازمون پذیرایی كردن. من عاشق چای زغالیشون بودم آخرش هم بهمون یه دبه دوغ محلی و كره و كشك دادن آوردیم با خودمون. تجربه جالبی بود. كلی عكس گرفتیم. زندگی های پر ماجرایی دارن. یه مراسمی دارن به اسم «چرّه گران» كه فكر می كنم چند روز دیگه س. پسرهای جوان روستا جمع می شن و میان پیش عشایر و پشم گوسفندا رو می چینن و یه گوسفند هم می كشن و ناهار می خورن. بعدش پشم گوسفند ها رو میارن توی شهر و می فروشن.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
بهترین لبنیات و گوشت قرمز رو عشایر تولید و استفاده می كنند كه البته ما هم گهگاهی د رفصل بهار از اونها دوغ و كره می خریم و استفاده می كنیم . خانواده و كلا فامیل ما 100 درصد گوشت قرمزشون رو به طور غیر مستقیم از عشایر می خرند و اصلا گوشت گوساله و گاو استفاده نمی كنند . من واقعا نگران این هستم كه با توجه به روند كاهش عشایر ممكنه تا اینده ای نزدیك همین تعداد اندكشون هم با توجه به سختی زندگیش ساكن شهر یا روستا بشن . واقعا دولت باید هم از این قشر و هم از اقشار روستایی كه تولید كننده اصلی گوشت گوسفند هستند حمایت همه جانبه بكنه تا مردم مجبور نشن گوشت برزیلی و گوشت های یخ زده بی كیفیت خارجی رو استفاده كنند . البته بعید می دونم جامعه ما به اون حد از درك اجتماعی رسیده باشه كه بتونه اهمین این مسائل رو درك كنه .

نیازمندی ها