حتما خواست خدا بود که شوخان یکی از مشهورترین کودکان ایران باشد. او قبل از شهرتش هیچ ویژگی متمایزی نداشت جز دو چشم که حساسیت به پنی‌سیلین، بینایی‌اش را گرفته بود و دو دست که ابزار او برای ارتباط با جهان بود اما حالا او کودکی است با یک چشم بینا و امیدوار برای بینا شدن چشم دیگرش.
کد خبر: ۷۴۹۴۰۳
حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود

جام جم سرا: داستان طبابت وزیر بهداشت برای شوخان را حالا خیلی‌ها باید شنیده باشند، دختری که یک سال قبل به بیمارستان نور ـ مجهزترین مرکز چشم پزشکی ایران ـ دعوت و به عنوان بیمار ویژه وزیر در آنجا مداوا شد.

شوخان پیوند قرنیه شده است و سلول‌های بنیادی در چشم او کاشته شده، حالا هم نه مثل آدم‌های عادی که به اندازه‌ای که برای زندگی به کسی نیاز نداشته باشد، می‌بیند. مادر و پدر شوخان می‌گویند دخترک از خوشحالی در پوست خودش نمی‌گنجد و ذوق دارد زودتر چشم دیگرش هم جراحی شود و دنیا را با هر دو چشم ببیند.

حس این روزهای شوخان را فقط خودش می‌فهمد و بس و البته خانواده امیدوار او که این روزها آماده میزبانی از وزیر بهداشت در خانه کوچکشان در روستای کلکان دیواندره هستند.

پدر شوخان می‌گوید دو ماه قبل در بیمارستان، وزیر به شوخان گفت که بزودی به‌خانه‌تان می‌آیم و حالا زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم قرار است به کلکان در استان کردستان بیاید؛ امروز یا فردا. قصد وزیر بهداشت از این سفر عیادت است؛ عیادت از شوخان که پیش از این همه طردش کرده بودند. این عیادت مصداقی از روح انسانی است که وزیر، چشمه‌ای از آن را به‌نمایش درآورده و ثابت کرده وزیر شدن به معنی غرق شدن در پست و مقام و دوری کردن از مردم و نشستن پشت درهای همیشه بسته نیست.

وزیر بهداشت به واسطه این تفکرش این روزها یک جایزه هم گرفته، جایزه حقوق بشر اسلامی که هر سال به یکی از کارگزاران دولتی اعطا می‌شود و امسال به واسطه اجرای برنامه تحول سلامت که دغدغه هزینه‌های درمان را از خانواده‌ها جدا کرد، به او رسید اما ای کاش برای انتخاب برنده این جایزه میان کارگزاران نظام رقابت بود، ای‌کاش چند نفر تنگاتنگ و دوش‌به‌دوش جلو می‌آمدند و قضاوت میان آنها و انتخاب برگزیده‌ترینشان کار سختی بود، نه این که فقط یک نامزد جدی برای این جایزه وجود داشت.

مریم خباز - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
به موضوع مهمی اشاره كردید خانم خباز! ای كاش برای گرفتن همچین جایزه ای میان كارگزاران نظام رقابت بود. امیدوارم چشمای شوخان زودتر خوب شه.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
دكتر هاشمی واقعا انسان شریفی است
سعید ۱۲۳
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
بزرگی در احترام داشتن نیست، بلكه در شایستگی داشتن احترام است.((ارسطو))
واقعا نمونه عالی یك انسان برای مثال زدن است.
...
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
از طرف همه كردهای ایران و جهان ممنون دكتر.
مهین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
آینده ات روشن دخترك .
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
چشمانت پرنور عزیز دل
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
ما برات دعا می كنیم شوخان جان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
من كه در این چند سالی كه از عمر نظام جمهوری اسلامی می گذرد همچنین وزیر مردمی ندیم خداوند عمر با عزت به او و خانواده اش عطا نماید

نیازمندی ها