رئیس سازمان‌غذا و داروی وزارت بهداشت خبر داد:

نگرانی از نیترات بالا در گوجه فرنگی

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی مطالعات از وجود نیترات بالا در گوجه فرنگی‌حکایت دارد، از برنامه جامع این وزارتخانه برای کنترل سموم در فرآورده‌های اصلی مواد غذایی و کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۳۱۵
نگرانی از نیترات بالا در گوجه فرنگی

جام جم سرا :دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در زمینه کنترل سموم در فرآورده‌های اصلی مواد غذایی و کشاورزی برنامه جامع و کاملی را در دست اجرا داریم.

وی در این باره افزود: در این راستا امسال در کل کشور و به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب نمونه‌گیری‌ها در حال انجام و بررسی است. به این ترتیب سال 94 تصویر نسبتا جامعی از وضعیت آلاینده‌ها در فرآورده‌های اصلی غذایی و کشاورزی ارائه خواهیم داد.

وی همچنین به امضای تفاهمنامه‌ای در جهت پایش سموم و آلاینده‌ها در بازار میوه و تره بار تهران اشاره کرد و در عین حال گفت: البته کارگروه مشترکی را نیز با وزارت جهاد کشاورزی تشکیل داده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. به عنوان مثال امسال برنامه‌ی مفصلی برای گوجه فرنگی داریم چرا که برخی مطالعات حاکی از وجود نیترات بالا و سموم در این کالای پرمصرف است. بنابراین به منظور ارتقای سلامت این کالا اقدامات لازم در دست انجام است.

دیناروند همچنین با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا و همچنین تفاهم نامه امضا شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور افزایش قدرت نظارت و برخورد با تقلبات در حوزه غذا اشاره کرد و گفت: به این ترتیب زیرساخت‌های پیشرفته جهت کنترل سریع و دقیق آلاینده‌ها و تقلبات غذایی در آزمایشگاه‌های مرجع و قطب سازمان غذا و دارو ایجاد می‌شود تا به این ترتیب نظارت‌ها و کنترل‌ها با دقت و سرعت بیشتری پیش رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
۰
۰
ای داد....دیگه املت هم نمی شه خورد!!!!!!پس ما دانشجوها چه كار كنیم؟
محمد
United States
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
۰
۰
نمی دانم این وزارتخانه در كنترل مواد غذایی چكار میكند ؟ یعنی نمی توانند معضل غذایی را حل كنند؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۰
۰
وقتی خود جهاد كود شیمیایی چینی رو با وسواس زیاد توزیع می كند و كاركنان محترم هم در حمایت از توزیع كنندگان این عامل ها هستند و هیچ توجهی به محصولات ارگانیك نیست معلومه اینجوری میشه.. از منطقه ما خواستند به عراق سیب صادر كنند كه به دلیل نیترات بالا عودت دادند.
عزیزان تنها گوجه نیست همه میوه‌ها این شرایط دارند.
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
۰
۰
عجب كشوری داریم ما كه با این گرانی و بی پولی غذای سالم هم نمیتونیم پیدا كنیم پس چی بخوریم هرچی میخوریم سم و مواد شیمیایی هست وبرای همین آمار بیماریهای سرطان در كشور سر به فلك كشیده. برای همین كه همه تلاش میكنند از مملكت خارج بشن كه نه غذای سالم داریم نه آرامش روح وروان

نیازمندی ها