توافق درباره اینکه درآمد خانواده چگونه مصرف شود، یکی از عوامل ایجاد آرامش و رابطه محبت‌آمیز بین زن و شوهر است. افراد از نظر چگونگی استفاده از پول با هم متفاوتند. این مسئله بر روابط زن و شوهر تاثیر می‌گذارد و یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند موجب اختلاف آن‌ها باشد؛ به طور مثال، این امکان وجود دارد که یکی از طرفین به پس‌انداز پول علاقه‌مند و دیگری به خرج کردن علاقه داشته باشد و همین اختلاف نظر در مسائل مالی باعث مجادله شود.
کد خبر: ۷۱۷۲۴۱

جام جم سرا: چه در خانواده‌های کم درآمد و چه پر درآمد، امکان اینکه بین زن و شوهر بر سر مسائل مالی اختلاف نظر باشد، وجود دارد. برای جلوگیری از اختلاف و مجادله در این باره توصیه‌های زیر می‌تواند مفید باشد.

۱ - وقتی در یک موضوع مالی، اختلافی پیش می‌آید به طور صریح و دوستانه درباره آن با همسر خود صحبت کنید؛ زیرا توضیحات شما و همسرتان می‌تواند اشتباه یا سوء تفاهم‌ها را برطرف کند در حالی که صحبت نکردن درباره آن ممکن است آثار نامطلوب داشته باشد.

۲ - برای تنظیم برنامه‌ای مناسب درباره میزان درآمد و خرج کرد‌هایتان با همسرتان همکاری داشته باشید و با احساس مسئولیت، برنامه را اجرایی کنید.

۳ - اگر حساب بانکی مشترک یا حساب‌های جداگانه‌ای دارید، درباره اینکه هزینه‌های ماهانه مانند پرداخت قسط‌ها و قبوض چگونه پرداخت شود، قرارهای لازم را بگذارید تا مشکلی به وجود نیاید.

۴ - بهتر است هر کدام که فرصت، آمادگی و تجربه بیشتری برای مدیریت مخارج خانه دارید، مسئولیت آن را بر عهده بگیرید.

۵ - همواره حواستان به مخارج و درآمدتان باشد و خریدهای خود را با در نظر گرفتن آن تنظیم کنید.

۶ - اگر همسر شما در برخی موارد خریدی بر خلاف نظر شما انجام داد، سختگیر نباشید و استقلال او را تا حد لازم و مقتضی رعایت کنید.

۷ - در مورد خریدهای عمده و تهیه لوازم گرانقیمت، با یکدیگر مشورت و توافق کنید.

۸ - در حضور دیگران درباره پول و مخارج زندگیتان بحث نکنید و از انتقاد از یکدیگر در جمع‌های دوستانه و فامیلی خودداری کنید.

۹ - وقتی بچه شما چیزی را می‌خواهد که قیمت آن زیاد است، درباره آن با فرزند و همسرتان توافق کنید و حتی اگر همسر شما به دلایل غیر منطقی با آن مخالف است از تحریک فرزندتان علیه همسرتان خودداری کنید. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها