سال آینده کنکور دارم. این روز‌ها با اینکه بیشتر وقتم را صرف درس خواندن می‌کنم ولی اصلا نمی‌توانم مطالب را خوب به ذهنم بسپارم و همه مطالب را فراموش می‌کنم. چه کار کنم؟
کد خبر: ۶۹۹۱۱۸

جام جم سرا: می‌توانید با برنامه ریزی مناسب از تمام لحظه‌های فرصت یک ساله باقی مانده تا کنکور سال آینده، بهره ببرید. نگران نباشید و خودتان را دست کم نگیرید، به این نکته توجه کنید که دلیل اصلی اینکه بعضی دانش آموزان نمی‌توانند درس‌‌هایشان را به خوبی فرا بگیرند و با کنار گذاشتن کتاب خوانده شده، مطالبش را فراموش می‌کنند نداشتن یک برنامه ریزی جامع و اصولی است.

وقتی دانش آموز کنکوری کتاب‌های مختلف را پشت سر هم و بدون برنامه منطقی مطالعه می‌کند، به دلیل از این شاخه به آن شاخه پریدن‌های بی‌دلیل، انسجام ذهنی‌اش را از دست می‌دهد.

در قدم اول، کنکوری‌ها باید بررسی کنند که از کدام کتاب‌ها می‌خواهند مطالعه را شروع کنند، البته چقدر و چگونه مطالعه کردن هم، اهمیت غیرقابل کتمانی دارد. بهترین تصمیمی که دانش آموزان کنکوری می‌توانند برای ادامه تابستان امسال داشته باشند، این است که درس‌های پایه تخصصی سال‌های اول، دوم و سوم دبیرستان را به طور کامل مطالعه کنند تا در ادامه سال از مشکل ضعف در درس‌های پایه رنج نبرند.

همچنین دانش آموزان کنکوری باید توجه داشته باشند که تابستان بهترین فرصت است تا در درس‌هایی که ضعف بیشتری دارند، مشکلاتشان را با مطالعه بیشتر یا کمک گرفتن از دیگران حل کنند. درباره برنامه ریزی هم توصیه می‌شود، دانش آموزان تعداد کتاب‌هایی که باید مورد مطالعه قرار بگیرد با توجه به حجم و اهمیتشان به تعداد هفته‌های باقی مانده تا ۱۵ شهریور تقسیم کنند تا متوجه شوند که باید هر هفته چقدر مطالعه داشته باشند تا یادگیری درس‌های پایه‌شان را به موقع تمام کنند.

دانش آموزان باید توجه داشته باشند که مطالعه‌‌هایشان باید مستمر باشد و همچنین اگر بتوانند تا ۱۵ شهریور، همه درس‌های پایه را فرا بگیرند می‌توانند تا پایان تابستان به مرور همین درس‌ها مشغول شوند. این مرور‌ها کمک زیادی به حفظ مطالب فراگرفته شده در حافظه بلند مدت دانش آموزان خواهد داشت. یک توصیه مهم دیگر هم به دانش آموزان سال سوم دبیرستان این است که اگر تا قبل از شروع سال تحصیلی فرصت داشتند، حتما درس‌های پیش دانشگاهی یک را بررسی مختصری بکنند تا با موضوعات مطرح شده در آن، ناآشنا نباشند. این آشنایی کمک زیادی به بهتر یاد گرفتن درس‌های پیش دانشگاهی خواهد کرد.(راضیه حافظ شعرباف - کار‌شناس و مشاور تحصیلی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها