اتو کشیدن لباس‌ها یکی از کارهای مهمی است که هر خانم خانه‌دار و نیز برخی مرد‌ها در برنامه هفتگی خود دارند. البته برخی این کار را به خشکشویی سپرده و خود را از زحمت اتوکشی لباس‌ها خلاص می‌کنند. اما حقیقت این است که اگر از تجهیزات مناسب استفاده کنید، اتوکشی لباس می‌تواند بسیار راحت‌تر شود. باورتان نمی‌شود؟ کافی است امتحان کنید و از اتو، میز اتو و صندلی مناسب برای اتو کشی استفاده کنید. در این صورت ممکن است حتی اتوکشی برای شما لذت بخش هم باشد.
کد خبر: ۶۷۲۵۲۶
مشخصات و راهنمای خرید میز اتوی خوب

جام جم سرا:
برای بسیاری از افرادی که قصد خرید میز اتو دارند، این اقدام بسیار ساده به نظر می‌رسد اما خرید بی‌دردسر و راحت زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از خرید نکاتی را مد نظر قرار دهیم و در مورد آنچه قصد خرید آن را داریم بخوبی تحقیق کرده و حتی از تجربیات دیگران استفاده کنیم. در مورد میز اتو هم همین‌طور است.
اگرچه این کالا از لحاظ ساختار پیچیدگی چندانی ندارد، اما هنگام خرید آن باید نکاتی را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، مدنظر قرار دهید:

۱- قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید:
در حال حاضر انواع میز اتو در سایز و از جنس‌های گوناگونی در بازار موجودند که هرکدام با توجه به ویژگی‌های کاربردی قیمت خاص خود را دارند. پس قبل از خرید در مورد آنچه قصد خرید آن را دارید تحقیق و سپس برای خرید اقدام کنید.

۲- میز اتویی با توجه به عادات اتوکشی خود خریداری کنید:
قبل از خرید میز اتو، عادت‌های اتوکشی خود را بررسی کنید. مثلا برای اتو کردن در حالت ایستاده راحت‌تر هستید یا نشسته؟ یا آپشن‌های موردنیاز شما برای میز اتوی ایده آل چیست؟ آیا به می‌زی با محفظه مخصوص اتو احتیاج دارید یا خیر؟ توجه به این موارد به شما برای داشتن یک خرید خوب کمک می‌کند.

۳- به اندازه میز اتو توجه کنید:
اگر فضای کافی در منزل برای نگهداری میز اتو موجود است، برای اتوکشی راحت و سریع بهتر است بزرگ‌ترین سایز میز اتو را انتخاب کنید. میزهای اتو معمولا در ۴ سایز مختلف در بازار موجود هستند. میزهای ۱۱۰ در ۳۰ سانتی‌متری که برای محیط‌های کوچک مناسب است. میزهای ۱۲۴ در ۳۸ سانتی‌متری، میزهای ۱۲۴ در ۴۵ سانتی‌متری و میزهای ۱۳۵ در ۴۵ سانتی‌متری.
برخی از برند‌ها میزهای بزرگ‌تری نیز دارند، اما به‌طور معمول این سایز‌ها برای میز اتو در بازار معمول است.

۴- ارتفاع میز اتو به اندازه سایز مهم است:
اگر در حالت ایستاده اتو می‌کشید، بهترین ارتفاع میز اتو، سطح کمر شخص اتوکش است. اگر براساس شرایط خود، حالت اتوکشی را بین نشسته و ایستاده تغییر می‌دهید، یا افراد مختلفی از میز استفاده می‌کنند، بهتر است میز با قابلیت تنظیم ارتفاع را خریداری کنید.

۵- میز سنگین نخرید:
سعی کنید میز اتویی خریداری کنید که برای جابه‌جایی آن دچار مشکل نشوید. میزهای آلومینیومی گزینه مناسبی در این زمینه هستند.

۶- به جنس میز اتو توجه کنید:
سعی کنید میز اتویی از جنس آلومینیوم یا استیل خریداری کنید. ‌میزهای فلزی [آلومینیومی] هم عمر بیشتری دارند و هم وزن کمتری دارند. ضمن اینکه در مقابل حرارت مقاوم هستند. میزهای چوبی معمولا مقاومت کمتری نسبت به گرمای اتو دارند. میزهای چوبی وزن بیشتری نیز نسبت به نمونه‌های فلزی داشته و جابه‌جایی آنها سخت است.

در مورد روکش سطحشان هم باید بگوییم که بهتر است از جنس پارچه نسوز و ضدآب باشد. پارچه‌های حفره حفره یا لانه زنبوری نیز گزینه مناسبی هستند، زیرا این پارچه‌ها بخار اتو را از خود عبور داده و تبخیر می‌کنند. همچنین توجه داشته باشید که هرچه لایه روکش ضخیم‌تر باشد، بهتر است. لایه روکش‌ها معمولا از جنس نمد هستند و ضخامتی بین ۴ تا ۸ میلی متر دارند. بهتر است پارچه روکش‌ها از جنس نخ، متالیک یا سیلیکون باشد تا خاصیت نچسب یا بازتابی را دارا باشد.

۷- میز مقاوم بخرید:
میز اتو در عین حال که باید سبک باشد، باید بسیار محکم باشد تا هنگام اتو کشیدن نشکند. میز اتوی محکم، فرآیند اتو کشیدن را ساده می‌کند و از بروز حوادث احتمالی مانند سقوط میز روی افراد کوچک جلوگیری خواهد کرد.

۸- میز اتوی امن بخرید:
برای مراقبت از کودکان بهتر است میز اتویی خریداری کنید که به قفل کودک مجهز باشد. در حال حاضر انواع و اقسام میزهای اتو در بازار دارای این قابلیت هستند. البته ممکن است این ویژگی موجب شود میزهای این‌چنین کمی گران‌تر از نمونه‌های معمولی باشند، اما خیال کاربر را بابت امنیت کودک راحت می‌کند.

۹- میزهای دارای قفسه گزینه خوبی هستند:
میزهای دارای کشو و قفسه هم گزینه خوبی هستند برای آن دسته که می‌خواهند تمام ادوات اتوکشی را در یکجا جمع کنند.

۱۰- بدون گارانتی نخرید:
بهتر است از خرید میز اتو بدون گارانتی، به‌ویژه میزهای دارای قفل کودک و... خودداری کرده و جدا از خرید میز اتو از دستفروشان خودداری کنید.


تکنیک‌های اتوکشی با میز اتو

۱. میز اتو را در اتاق‌خواب قرار دهید تا بتوانید از تخت برای قرار دادن لباس‌ها استفاده کنید و به کمد و چوب‌لباسی‌ها دسترسی داشته باشید.
۲. زمان اتو کردن را با قرار دادن یک تکه فویل زیر پارچه میز اتو کاهش دهید. فویل گرما را منتقل کرده گویی از دو طرف اتو می‌کنید.
۳. در صورتی که رویه میز اتو را شسته‌اید، [هنگام اتوکشی] بگذارید نم‌دار روی میز اتو خشک شود.
۴. برای جلوگیری از چروک، در صورتی که میز اتوی شما به تجهیزاتی نظیر سر آستینی و سر یقه مجهز نیست، قبل از اتو کردن یک حوله را لوله کرده، داخل آستین‌ها فرو کنید.
۵. قسمت‌های اتو شده را آن طرف میز اتو و از خود دور نگه دارید.
۶. بهتر است زیر میز اتو یک پارچه تمیز پهن کنید تا وقتی لباس‌های بلند را اتو می‌کنید انتهای آن با زمین در تماس نباشد.
۷. برخی از افراد تصور می‌کنند که میز اتو نباید طراحی زیبایی داشته باشد و همیشه به دنبال مکانی برای پنهان کردن میز اتویشان می‌گردند. درحالی‌که این دسته از افراد می‌توانند از میزهایی با طراحی خاص استفاده کنند. اگر کمی ذوق و خلاقیت به خرج بدهید، حتی می‌توانید از میز اتو به عنوان میزی برای گلدان یا... استفاده کنید. اما اگر به هیچ وجه تمایل به نمایش میز اتو ندارید، می‌توانید به سراغ نمونه‌های توکار بروید.

مراکز خرید و فروش میز اتو

اکثر نمایندگی‌های فروش اتو، معمولا میزهای اتویی با برند اتویی که خریداری می‌کنید برای عرضه دارند. اگر قصد دارید برند اتو و میز اتوی شما یکی باشد، بهتر است از این نمایندگی‌ها خرید خود را انجام دهید. اما به غیر از این، میز اتو را می‌توانید از بازار بزرگ تهران، خیابان شوش و حتی خیابان امین‌حضور که بورس خرید و فروش لوازم برقی خانگی است، خریداری کنید.(دنیای اقتصاد)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها