دختری ۲۸ ساله هستم. خواستگاران زیادی دارم ولی به هیچ کدام علاقه ندارم و علاقه‌مند نمی‌شوم. چه کنم؟
کد خبر: ۶۶۴۰۵۹
چرا به هیچ خواستگاری علاقه‌مند نمی‌شوم

جام جم سرا: یکی از دلایل این که بعضی دخترها به هیچ کدام از خواستگارهای شان علاقه مند نمی شوند، دیدگاه قالبی آن ها درباره ازدواج است. این که دختری منتظر باشد پسری با داشتن تمام ملاک های مورد نظرش به خواستگاری او بیاید، اگر نگویم غیر ممکن است، باید بگویم که احتمالش بسیار پایین است. در ادامه به چندین دلیل علاقه مند نشدن و راه حل آن اشاره خواهیم کرد.

دخترها باید این را بپذیرند که به احتمال زیاد خواستگارهای شان با ملاک هایی که در ذهن آن ها است، تفاوت هایی دارند. آن ها باید بدانند که هر فردی با ویژگی های خاص خودش به خواستگاری می آید بنابراین توقع این که، فردی همه معیارهای مورد نظر را داشته باشد، منطقی نیست.

*دوستی ها و روابط نامناسب دختر و پسرها قبل از ازدواج هم می تواند در علاقه مند نشدن تاثیر داشته باشد. یعنی ممکن است دختری به دلیل ارتباطی که قبلا با پسری به قصد ازدواج داشته ولی به دلایلی موفق نشده است، دیگر هیچ وقت به فرد دیگری به عنوان همسر آینده اش علاقه مند نشود.

*گاهی ممکن است دختر، از مردها ذهنیت مناسبی نداشته باشد. مثلا از یکی از مردان فامیل، رفتار ناشایستی دیده است و حالا فکر می کند همه مردها همان گونه هستند؛ بنابراین این ذهنیت که مردها، همه مثل هم هستند اشتباه است.

*بعضی دخترها به دلیل نداشتن شناخت کافی از خصوصیات فردی خود، به هیچ کدام از خواستگارهایشان علاقه مند نمی شوند و انتخاب برای شان خیلی سخت می شود. چنین دخترهایی باید تلاش کنند تا جایگاه و نقش خودشان را در زندگی پیدا کنند.

* جذابیت های ظاهری نباید به تنهایی ملاک ازدواج قرار بگیرد. گاهی اوقات دخترها فقط به جذابیت ظاهری خواستگار توجه می کنند و به فهم و کمالات او توجهی ندارند. توجه بیش از حد به زیبایی ظاهری هم می تواند مانعی در علاقه مند شدن باشد.

* فراموش نکنیم که عشق نباید به هوس یا گرایش های آنی آلوده شود. تصور بعضی جوان ها از عشق این است که هر فردی بتواند توجه ما را جلب کند، ما را عاشق خودش کرده است. برای یک ازدواج موفق، عشق یک ملاک اصلی و کافی نیست و باید این جمله اشتباه عاشق شدن در نگاه اول را فراموش کرد.

* دخترها نباید فراموش کنند که در سن زیر 18 سال، عشق ها معمولا احساسی است و از 20 سالگی به بعد، دختر تقریبا به بلوغ عقلی و اجتماعی می رسد و عشق هایش دیگر خیلی احساسی نیست و بیشتر از تفکر ناشی می شود. در سن های بالا، دخترها بیشتر تلاش می کنند تا عاقلانه تصمیم به ازدواج بگیرند و بعد از آن عاشق شوند که البته افراط در بررسی عقلانی خواستگارها، انتخاب شان را سخت تر می کند.(عباسعلی براتی- کارشناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
یه خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۲
آخه یكی قیافش خوبه پول و ملاكای دیگه زندگی رو نداره . یكی قیافش خوب نیست پول و ملاكای دیگه رو داره ولی قابل تحمل نیست . یكی همه چی رو داره ولی مرد به معنای واقعی نیست . آخرم یكی كه هیچی نداره میشه عاشق ما و ولم نمیكنه . درسته خانم ها هم تمام عیار نیستن ولی زندگی و مردونگی و غیرت و تعصب رو باید مرد داشته باشه ولی ... . تو مرد باشه یه ذره باش من قبولت می كنم . گشتم نبود نگرد نیست !
خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۱
۱
بنظرم این آقایی كه این مطلبو نوشته اطلاعات بسیار پایینی از جامعه و دخترها دارد
ما فراوون دختر داریم كه هیچكسی رو لایق خودشون نمیدونن كه حرف بزنن چه برسه رابطه برقرار كنن
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۱
۰
اینا همش به غرور كاذب برمیگرده! باید از یه جایی شروع كرد!همش كه پول و ثروت و قیافه نیست. بنظر من زندگی مشترك ارزشش بیشتر از این حرفاست!چرا باید بدون اینكه با همسرمون تلاش كرده باشیم زحمت كشیده باشیم باید از اول توقع داشته باشیم؟فرق ما با یه آدم راحت طلب چی میتونه باشه؟

نیازمندی ها