هکر ۲۵ساله‌ای که با هک صفحات فیس‌بوک دختران نوجوان و تغییر رمز ورود آن‌ها، در قبال ارائه مجدد رمز ورود و عدم انتشار عکسهای شخصی دختران در سایتهای مستهجن، تقاضای برقراری ارتباط نامشروع یا دریافت کارت شارژ می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۴۲۳۴۵

جام جم سرا: دختری ۱۸ساله حدود یک‌ماه پیش با مراجعه به پلیس فتای تهران اعلام کرد صفحه‌اش در فیس‌بوک توسط فردی هک شده و چون عکس‌های شخصی خود را در این صفحه بارگذاری کرده بود، این مساله مورد سوءاستفاده هکر قرار گرفته است.
شاکی گفت هکر ضمن برقراری تماس تلفنی با وی تهدید کرده است در صورت تمکین‌نکردن از خواسته‌های غیراخلاقی وی، عکس و مطالب شخصی او را منتشر می‌کند.
کارآگاهان پلیس فتا با انجام بررسی‌های تخصصی توانستند رد‌پای متهم را در یکی از شهرستان‌های استان قزوین بیابند.
متهم ۲۵ساله به‌نام «میثم» دستگیر و با بررسی رایانه شخصی وی، از راز بزرگی پرده برداشته شد. مدارک و ادله موجود در رایانه «میثم» نشان می‌داد این فرد بیش از ۳۰۰نفر را طعمه خود کرده بود. سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رییس پلیس فتا تهران با بیان اینکه متهم روش هک‌کردن را از طریق آموزش‌های اینترنتی فرا‌گرفته است، گفت: این فرد در فیس‌بوک خود لینکی را تحت عنوان «آسان به فیس‌بوک بروید» منتشر کرده و پس از مراجعه افراد به این صفحه جعلی فیس‌بوک، نام کاربری و رمز عبور آن‌ها را ذخیره می‌کرد و تغییر می‌داد. او سپس با تهدید دختران جوان به انتشار عکس‌های شخصیشان، از آن‌ها می‌خواست با وی از طریق چت و پیامک رابطه غیراخلاقی برقرار کنند.
کاکوان با بیان اینکه این فرد عمدتا طعمه‌های خود را از میان دختران نوجوان انتخاب می‌کرد، گفت: بررسی‌ها نشان داد عمده طعمه‌های این فرد، دختران ۱۲ تا ۱۶ساله هستند که به دلیل ترس از خانواده و منتشرنشدن عکس‌هایشان، تن به خواسته‌های این فرد می‌دادند.
وی با بیان اینکه «میثم» علاوه بر برقراری ارتباط جنسی از طریق چت و پیامک با این دختران جوان، آن‌ها را وادار به ارایه کارت شارژ‌های ۲۰هزارتومانی می‌کرد، گفت: تاکنون این فرد به ۳۰۰ فقره بزه به این شیوه اعتراف کرده و تحقیقات نشان داده است او در شهرهای تهران، کرج، هشتگرد، کیش، نهاوند، مشهد، اراک، ساری، رویان، چالوس، خرم‌آباد، گرگان، کرمان، کرج، سنندج، قزوین، مرو‌دشت، سبز‌وار، گنبدان، نیشابور، جیرفت، بوکان، گناب، ایلام، اصفهان و ارومیه اقدامات مجرمانه خود را انجام داده است.
در همین حال دختری که در مقطع دوم دبیرستان تحصیل می‌کند و از شاکیان میثم است، درباره این پرونده گفت: «در مدرسه ما ۳۰نفر از دانش‌آموزان طعمه این مرد شیاد شده بودند. این فرد با هک فیس‌بوک یکی از دانش‌آموزان، توانسته بود آدرس بقیه دانش‌آموزان را به دست بیاورد و اخاذی کند.» این دختر ۱۶ساله گفت: «میثم» در تماس‌های مکرر، از من درخواست کارت شارژ ۲۰هزارتومانی می‌کرد. او پس از مدتی گفت یا به خواسته‌هایش تن بدهم و با او ارتباط برقرار ‌کنم یا اینکه تصاویر شخصی من را در سایت‌های مبتذل منتشر می‌کند.
 «میثم» که دانشجوی انصرافی رشته کامپیو‌تر است نیز درباره جرایمش گفت: بعد از آنکه فیس‌بوک دختران نوجوان را هک می‌کردم، در صورت خوش‌رفتاری آن‌ها، رمزشان را به آنان بازمی‌گرداندم اما اگر بدرفتاری یا فحاشی می‌کردند، مجددا به شیوه‌ای بد‌تر و سخت‌تر مزاحمشان می‌شدم چون من از فحش خوشم نمی‌آید.
این متهم ادامه داد: «من از این کار‌ها انگیزه خاصی نداشتم و این اواخر پشیمان شده بودم و می‌خواستم این کار را ترک کنم که دستگیر شدم.»|ایسنا|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها