وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار اطلاعیه شماره ۲، دو راه​کار جدید برای اطلاع از شمول یا عدم شمول دریافت سبدکالا برای شهروندان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۴۱۴۵۴

جام جم سرا: وزارت صنعت، معدن وتجارت با صدور اطلاعیه شماره ۲ راهکار جدید استعلام از تعلق گرفتن سبد کالا و ثبت در خواست افرادی را که مشمول دریافت سبد هستند ولی پاسخ مثبت از سامانه دریافت نکرده‌اند، اعلام کرد.
بر اساس خبر ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع آن دسته از عزیزان که خود را جزو فهرست سرپرستان خانوارهای اعلام شده در طرح سبد کالا می‌​دانند می‌​رساند که با شماره گیری #۷۹۹* و ثبت کد ملی خود نیز می‌توانند از تخصیص سهمیه سبد کالا مطلع شوند.
علاوه بر این، افرادی که موفق به دریافت پاسخ مثبت نشده‌اند می‌توانند (در ادامه همین شماره‌گیری) درخواست پیگیری خود را به منظور بررسی بیشتر و اعلام نتیجه ثبت کنند.
گفتنی است، براساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص توزیع سبد رایگان کالا مقرر شده بود که امروز شنبه ۱۲ بهمن متقاضیان از طریق ارسال کد ملی خود به شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ و مراجع به درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند. قرار است از صبح فردا یکشنبه ۱۳ بهمن ماه توزیع سبد کالایی آغاز شود و براساس اطلاعیه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت متقاضیان سبد کالایی باید قبل از مراجعه به مراکز توزیع سبد کالا با دو روش ارسال پیامک و درگاه اینترنتی تخصیص سبد کالا از شمول یا عدم شمول خود اطلاع یابند.

از سوی دیگر، باشگاه خبرنگاران طی گزارشی از قول دبیر اجرایی طرح سبد کالا خبر داد: برای دریافت سبد کالا مهلت ۱۵ روزه در نظر گرفته شده است ولی امکان تمدید مهلت وجود دارد گفت: حدود ۱۰ میلیون سرپرست خانوار تعریف شده است.
حاج علی دبیر اجرایی طرح سبد کالا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه کالاهای سبد به اندازه کافی تهیه و توزیع شده است اظهار داشت: نیروهای مسلح نیازی به مشمول هویت ندارد و تمام این افراد از طریق حکمت کارت از فروشگاه اتکا می‌توانند این سبد را دریافت کنند.
 وی افزود: هم‌چنین کارگران از فروشگاه امکان، فرهنگیان از فروشگاه زنجیره‌ای فرهنگیان، کارکنان دولت از فروشگاه اسکاد، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد از فروشگاه رفاه و همچنین فروشگاه‌های شهروند و سپه امکان توزیع به صورت عام دارند. سیستم به صورت الکترونیکی تعریف شده بنابراین ممکن است در روزهای اول توزیع، در برخی از نقاط یک یا دو قلم کالا در سبد نباشد، اما توصیه می‌شود بعد از دریافت اولیه مجدد به فروشگاهی که کالای اولیه را دریافت کرده‌اند جهت تحویل کالاهای جا افتاده مراجعه کنند.
دبیر اجرایی طرح سبد کالا با بیان اینکه توزیع این سبد از فردا ۱۳ بهمن‌ماه آغاز می‌شود گفت: زمان ارائه این سبد ۱۵ روز است ولی امکان تمدید مهلت وجود دارد.
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود جامعه هدف این طرح ۱۵ میلیون نفر است، اظهار داشت: در جامعه هدف سبد کالا تعداد مشخص است و جامعهٔ ۱۵ میلیون نفری رقم صحیحی نیست. در این راستا حدود ۱۰ میلیون سرپرست خانوار تعریف شده است. نیازی به رجوع یکباره به فروشگاه‌ها نیست و توصیه می‌شود افراد با آرامش خاطر و به تدریج به نقاط عرضه جهت دریافت مراجعه کنند.
 وی در خصوص اینکه بعضی از افرادی که باید مشمول دریافت سبد کالا می‌شدند اما در این دوره احراز هویت نشده‌اند افزود: بعضی از کارمندان دولت که در دستگاه‌های اداری مشغول فعالیت هستند ولی نحوه پرداختشان بر اساس تأمین اجتماعی و قانون کار باشد ممکن است مشمول دریافت سبد کالا نشده باشند. به دلیل اینکه اطلاعات جامعه هدف از بانک‌های اطلاعاتی مختلف جمع شده است ممکن است افراد ذینفع در این طرح مشمول سبد اول نشده باشند اما برای سبد کالای دوم اگر ذی‌نفع بودند اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد.
 پدبیر اجرایی طرح سبد کالا تصریح کرد: ثبت‌نامی در سامانه نداریم بلکه تنها از طریق سایت و یا شماره تلفن ۵۰۰۰۴۹۹ مشمولیت افراد اعلام می‌شود.
باشگاه خبرنگاران در ادامه متذکر شده است که برخی خبرگزاری‌ها از تعیین «خط حقوقی» ۵۰۰ هزارتومانی به عنوان شرط مشمول شدن افراد برای دریافت این سبدهای رایگان خبر دادند، که بر این اساس دست کم ۸ میلیون کارگر بیمه شده و ۵ میلیون کارگر فاقد شناسه از لیست دولت حذف خواهند شد. پیش‌تر قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبرنگار مهر اعلام کرده بود که در کشور ۳. ۵ میلیون نفر مشمول قانون کار داریم که از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برخودار می‌شوند و سایر گروه‌های تحت پوشش این قانون به مراتب دریافتی‌های بالاتری از حداقل دستمزد ۴۸۷ هزارتومانی سال جاری دارند.
وی عنوان کرده بود واگذاری سبد کالا به این تعداد کارگر قطعی است ولی کار تفکیک سایر مشمولان از جمعیت بیمه شده‌ها که ۸ میلیون نفر هستند نیز ادامه خواهد داشت و در ‌‌نهایت لیست‌هایی به دولت برای واگذاری سبدهای کالایی ارائه می‌شود.
با وجود اینکه سخنگوی دولت در دو هفته قبل خبر از واگذاری سبد کالا به کارگران بیمه شده و نشده داده بود، به تازگی عنوان شده است تنها گروه‌هایی از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند از این سبد‌ها برخوردار شوند که حقوق دریافتی آن‌ها، در ماه کمتر از ۵۰۰ هزارتومان باشد.
به عبارت دیگر تنها‌‌ همان ۳. ۵ میلیون نام برده شده از سوی قائم مقام وزیر کار می‌توانند احتمالا سبد کالا از دولت دریافت کنند و ۸ میلیون نفر دیگر به خودی خود از لیست‌های دولت حذف شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
جالبه كد USSD كه قرار دادن هم دائما پیغام خطا میده و بعد از وارد كردن كد ملی و ارسال پیغام مقدار نادرست! را نمایش میده
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۱
این سبدكالا به همه تعلق داردولی هركس دفترچه درمانی داردتعلق گرفته ولی كسانی هستن كه تابه حال دفترچه تهیه كند وشمااین موارد راازچشم انداختید لطفا رسیدگی كنیدباتشكرقشر كارگری كهتابه حال نتوانستن تحت پوشش بیمه بشن
حمید رضا آزموده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
سلام علیكم:
به نظر من بنده خدایی حقیر امثا من كه متاهل هستم دارای یك فرزند با شرایط مالی بسیار
بهرانی كه فاقد هر گونه مسكن و ثروت وشغل و درآمد در حد خط فقر بدون هیچ پشتوانه هستم ..چرا سبد كالا نباید تعلق بگیرد؟ آیا این عدالت است؟؟؟
!!!!!!! چرا فقط باید به گروههای خاصی تعلق بگیرد چه بسا كه نیازی هم به این حمایت نداشته باشند!!!!
خواهان عدالت
United States
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
باسلام الحق والانصاف بجز كسانی كه تحت پوشش نهادها هستن اونا جای خود .اول كل كارگران تامین اجتمایی الی الخصوص كارگرانی كه بیمه هم نیستن میرن شهرستانها میدونها تاببینم كارگیرشون بیاد یانه!!!درضمن كارگری كه ???تومان حقوق میگیره كه هیچ وقت این مبلغ وهم نمیگیره باید كمترین ویامیانگین ???تومان اجاره بده دیگه خودت آخرش وبخون..وهیچ گونه مزایایی شركتها نمیدن الی الخصوص تااعتراض كنن اخراج بااین وضعی كه الان كارهایی عمرانی تعطیل حق هم دارن یكی دیگه میارن جاشون.دوم روستاییان بی بضاعت كه شناسایی آنها ازهمه چیز راحتره .ودرنهایت كارمندان باحقوق پایین .چرایك وزیر -دكتر-پیمانكار-رییس ادارات-نماینده مردم -مالك-صاحب چندمغازه یاساختمان-تاجركشتی دار-فرماندهان -چندشغلی ها-كارمندان باحقوق بالای?میلیون-قاضی ها-ورزشكاران باقراردادهای میلیاردی-و... كه به راحتی قابل شناسایی هستن باید سبد كالا ویارنه بگیرن ؟!چرااینا خودشون فداكاری نكنن !
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
جواب پیامك من جهت دریافت سبد كالا : هموطن گرامی سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است... باید جهت اعلام شماره كارت به كجا مراجعه كنم؟
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
افرادی كه بهشون سبد كالا تعلق گرفته ولی شماره كارتشون ثبت نشده باید چكار كنند؟
یدالله قاسمی
United States
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
اینجانب دارای دوفرزند
هستم وشغلم آزاد روزانه كارگری میكنم
با آمد برف هم كارها مختل شد درنتیجه
بیكارم و سبد كالا به من هم تعلق نگرفته
ازشما مسئولین محترم تقاضا دارم بامشكل
اینجانب برسی به عمل آید باتشكر...
مصطفی
Netherlands
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
افرادی كه بهشون سبد كالا تعلق گرفته ولی شماره كارتشون ثبت نشده باید چكار كنند؟
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
كسانی هستند كه سبد كالا بهشون تعلق گرفته اما شماره شان ثبت نشده به كجا باید مراجعه كنند؟؟؟؟؟
عدالتی وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
حمید رضا آزموده

سلام علیكم: به نظر من بنده خدایی حقیر امثا من كه متاهل هستم دارای یك فرزند با شرایط مالی بسیار بهرانی كه فاقد هر گونه مسكن و ثروت وشغل و درآمد در حد خط فقر بدون هیچ پشتوانه هستم ..چرا سبد كالا نباید تعلق بگیرد؟ آیا این عدالت است؟؟؟ !!!!!!! چرا فقط باید به گروههای خاصی تعلق بگیرد چه بسا كه نیازی هم به این حمایت نداشته باشند!!!!
---
میشناسم آدمای كه وضع مالیشون توپه توپه اما بهشون تعلق گرفته . . . .. اینه عدالت
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
با سلام چگونه است// افزایش حقوق در اول سال و پاداش حقوق در اخر سال بازنشسته گان تامین اجتماعی/ كشوری/ لشكری و ...... یكسان می باشد برای لشكریان طرح حكمت یعنی خرید اقلام ولی برای تامین اجتماعی متاسفم . كارت طلایی و تسهیلات دیگر برای فرهنگیان . ولی برایتامین اجتماعی متاسفم مطالبات افزایش حقوقبرای تمامی ارگانها دراول سال. ولی برای تامین اجتماعی بعد از شش ماه دیگر وحال جهت دریافت سبد كالای حمایتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی باید حقوق دریافتی انها كمتر 500 هزارتومان باشد ولی بیشتر كاركنان ارگانها دریافتی در نظر گرفته نمی شود. لطفا عدالت رعایت شود متشكرم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
افرادی كه بهشون سبد كالا تعلق گرفته ولی شماره كارتشون ثبت نشده باید چكار كنند
H
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
هموطن گرامی سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است.
منظورش چیه رفتم بانك اونا هم نمیدونستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
كسی نیست كه ندونه حقوق كارگرا كمتر از كارمنداس حالا اومدن به كارمندا سبد كالا میدن به ما هم اصلا محل نمیزارن . رفتم جلو فروشگاه تعاونی دولت یارو اومده كه همكارش میگه ماهی 3 میلیون حقوقشه خوب شما هم مثل دولت قبلی 80 تومان میدادید به همه حداقل اینطوری نه ضعیفا ازشون دریغ میشد و نه گیر آدمای با حقوق بالا میومد.
یاسرمرشد شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
((هموطن گرامی سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است. ))
با سلام
لطفا این جواب اعلام شده از طریق سامانه پیام كوتاه را كه بانكها هم از ان اضهار بی اطلاعی میكنند و موجب سردرگمی خیلی از مشمولان سبد كالا شده در رسانه های گروه جمعی پیگیری فرمایید تا مسئولان جوابگو مردم باشند.
متشكرم
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
سیستم پیغام ، شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است را می دهد
من حتی به بانك هم مراجعه كردم و حساب یارانه ام را تغییر دادم و این پیغام همچنان پا برجاست كسی نیست پاسخ ما را بدهد
behnam
United States
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
۰
۰
kasi javabgoo nist???
هموطن گرامی سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است.
حمیدفرهادمقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
حمیدفرهادمقدم من كارگرهستم حتی بیمه نیستم خانه كرایه هستم قسط وام میدم ازهمه چیزمحروم هستم چراازسبدكالابایدمحروم باشم
مرتض ازادی
United States
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
تكلیف كسانی كه مثل من گاركر فصلی هستند و توان بیمه كردن خود را ندارند چه خواهد شد سبد كالا به كسانی مثل من تعلق نمیگیرد در حالی كه اگر قرار است دولت به كسی كمكی كند ما باید در اول صف باشیم هیچ چیزی در این دنیا ندارم همین ماه حتی اجاره خانه را هم نتوانستم پرداخت كنم انصاف است
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
كسانی كه سبد كالا بهشون تعلق گرفته ولی كارتشون شارز نشده باید چكار كنن.
یك آدم بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
نمی دانید مردم در چه بدبختی بسر می برند به جای این سبد كالا مبلق سبد كالا را به مردم بدهید
حیدر احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
سبد كالا به من تعلق نگرفته و فقط وعده و وعید می دهید
معینی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
جواب پیامك من جهت دریافت سبد كالا : هموطن گرامی سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است... باید جهت اعلام شماره كارت به كجا مراجعه كنم؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
با سلام،اینجانب با مراجعه به سایت یارانه كالا ، به پیامی به این شكل كه به شما سبد كالا تعلق می گیرد ولی شماره شما برای تحویل سبد كالا به سامانه تعلق نگرفته است مواجه میشوم باید از چه طریقی اقدام كرد؟
mahshid
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
این چه وضعی كه ما داریم
خانی
United States
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
با سلام من فردی تنها دارای همسر معتاد هستم كه هیچ درآمدی ندارم و تنها زندگی میكنم و یارانه خود را جدا دریافت میكنم اما سبد كالا به من تعلق نگرفته اعتراض خود را در سایت ثبت نموده ام چطور میتونم پیگیری كنم آیا به من تعلق خواد گرفت یا نه ممنون میشم جواب رو به ایملم ارسال كنید متشكرم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
سلام وقتی شماره ملی رو به سامانه پیام كوتاه ارسال میكنیم جواب میاد كه سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما به سامانه اعلام نشده هیچ جا هم پاسخگو نیست
ماری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
چراهرجامی رم میگویند سبدكالا سهمیه تمام كردیم آیا ماكه نگرفتیم دیگه نمیدن.ممنون میشم جواب بدید.
رحمت الله ملك پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
با سلام جواب پیامك من جهت دریافت سبد كالا : هموطن گرامی سبد كالا به شما تخصیص داده شده ولی شماره كارت شما برای تحویل سبد كالا به سامانه اعلام نشده است... باید جهت اعلام شماره كارت به كجا مراجعه كنم؟
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
چرا من نباید سبد كالا بگیرم چون فقط لیسانس دارم هر شركتی برای كار میرم با بیشترین تایم كار و پایین ترین حقوق حق اعتراضم ندارم بعد اتمام پروژه هم عذرتو میخوان دورباره روز از نو روزی از نو.
كارگر جون سخت
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام. ای ول. خسته نباشین بازم گل كاشتین به ما كه سبد كالا تعلق نگرفته دوباره شما برای اونایی كه سبد كالا تعلق گرفته بود بازم سبد كالا دادین؟ خدا شاهده من خیلیارو خودم دیدم برای بار دوم رفتن سبد كالا گرفتن اخه حقم دارن اونا واجبترن چون وضعشون خوبه. ما فقیر فقرا به گرسنگی عادت كردیم شما به اون افرادی كه شكمشون سیره برسین خدایی نكرده ناراحت میشن واقعا متاسفم كه همه دم از عدات میزنن . من سه ماهه بیكار نشستم خونه چون هوا سرده كار نیست خودتون بهتر میدونین سه ماه بیكار بودن یعنی چه. رنگ و بوی گوشت یادم رفته خوراكم فقط سیب زمینیه خدارو شكر اونم گرون شده من دلم برا خودم نمیسوزه برا اون زن بچم میسوزه كه سه ماهه یه غذای درست حسابی نخوردن اونایی كه وضعشون مثل منه میدونن من چی میگم اینارو ننوشتم كه دلتون برا من بسوزه كار ما از دل سوزوندن گذشته نوشتم تا بدونن هنوز زنده ایم اگه واقعا میخواین ما بمیریم یارانه رو قطع كنین شاید اون موقع مردیم البته شاید
مریم غفاری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام
همه مزایارو این چند سال از فرزند گرفتن. حتا حكمت كارت و ساتا به فرزند نمیدهند تا حالا هیچ وامی ندادن فقط حقوق. این سبد هم ندادن
جهانگیر
France
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام خسته نباشید هر وقت می روم بانك میگن سیستم سبد كالا قطع میباشد آ خه چرا ؟
كارگر جون سخت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام برادر من چرا نظر منو نذاشتین چون حقیقت بود برا همون نذاشتین بعدشم من كه به كسی بی احترامی نكرده بودم
طاهره نورمحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
با سلام بنده یك دختر مجرد تنها زندگی می كنم چرا سبدكالا به من تعلق نمی گیرد .
امیر همه خانی
United States
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
با سلام اینجانب با داشتن دو فرزند و با نداشتن هیچگونه كار و یا درآمد دولتی و خصوصی شامل دریافت سبد كالا نشدم و هیچ امكاناتی از طرف دولت دریافت نمی كنم چگونه تشخیص داده شده كه بنده نمی توانم سبد دریافت كنم چگونه نتیجه گیری شده
عزت الله شیرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
چرا به افرادی كه خانه های چند میلیاردی دارند سبد كالا تعلق گرفته اما به اجاره نشینان تعلق نگرفته است؟ این چه عدالتی است؟
الناز
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۰
۰
چرا سبد كالا به برادر شوهرم كه طلا فروش تعلق كرفته ولی شوهر من كه كارگر تعلق نگرفته آخه این درسته دفتر چه هم نداره فقط چون 4نفره ما 3نفر اون كه اندازه 20نفر درآمد داره لطفا بر رسی كنین اخه این درسته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
۰
۰
چراسبد كالایی به ما تعلق گرفته شده ولی نمیدند آیافروشگاه خورده است
حجت نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
۰
۰
من بیمه تامین اجتماعی دارم ولی سبد كالا به ما تعلق نگرفته این چی عدالتی است
حجت نجفی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
۰
۰
من بیمه تامین اجتماعی دارم ولی سبد كالا به ما تعلق نگرفته این چی عدالتی است
4888
United States
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
بابا ما كه كارگریم هی چی نداریم جرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها