پزشکان ایتالیایی معتقدند نوزدانی که در سه ماه نخست تولد به آن‌ها قطره‌ پروبیوتیک داده می‌شود، کمتر به دل‌درد و قولنج، رفلاکس اسید معده و یبوست مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۶۷۱۲

به گزارش جام جم سرا؛ به گفته پزشکان دل‌درد نوزادان یکی از پنج دلیل اصلی است که موجب استرس و نگرانی والدین می‌شود و آنان را وادار می‌سازد تا فرزندشان را برای معاینه نزد پزشک ببرند.
دکتر «فلاویا ایندریو»، محقق ارشد این مطالعه گفت: در اروپا پروبوتیک‌ها به طور گسترده‌ای در درمان دل‌درد و قولنج مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به نوشته ایسنا، پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که به حفظ تعادل طبیعی ارگانیسم‌ها در روده‌ها کمک می‌کنند و برای مشخص شدن تاثیر این نوع باکتری در پیشگیری از دل‌درد و دیگر بیماری‌های گوارشی، پزشکان در بیش از ۵۰۰ نوزاد از قطره پروبیوتیک یا یک نوع دارونما استفاده کردند. طبق مشاهدات پزشکان در دوره سه ماهه این بررسی، نوزادانی که از قطره پروبیوتیک مصرف کرده بودند کمتر به دل‌درد و دیگر مشکلات گوارشی مبتلا شده بودند. دل درد، رفلاکس اسید معده و یبوست از شایع‌ترین مشکلات دستگاه گوارشی در نوزادان هستند.
به نوشته هلث دی نیوز، به طور طبیعی روده‌ها از حدود ۴۰۰ نوع باکتری پروبیوتیک برخوردارند که در کاهش باکتری‌های مضر و حفظ سلامت سیستم گوارشی موثر هستند و یکی از معمول‌ترین باکتری‌های پروبیوتیک «لاکتوباسیلوس» است که در ماست وجود دارد.
جام جم سرا تاکید می‌کند این خبر به منظور اطلاع رسانی منتشر شده و جای معاینه و دستور پزشکی را نمی‌گیرد. پیش از مصرف هر گونه دارو بویژه برای کودکان و نوزادان حتما باید با پزشک متخصص و مجرب مشورت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها