یکی از شایع‌ترین علل افزایش میزان طلاق در جامعه، هم‌سطح‌ نبودن زوج‌ها است. این نکته‌ای است که اغلب در بسیاری از ازدواج‌ها نادیده گرفته می‌شود و باید قبل از ازدواج در نظر گرفت.
کد خبر: ۶۲۴۰۲۵

هم‌سطح نبودن زوج زمینه‌ساز مشکلات زیادی است و گاه حتی منجر به طلاق می‌شود و بنیان خانواده را نابود می‌کند. هم‌سطح بودن از نظر خانوادگی، تحصیلات، فرهنگ، زبان، مذهب و… از جمله عوامل مهم در یک ازدواج موفق است و بی‌توجهی به این مسائل زمینه‌ساز مشکلات زیادی می‌شود. نداشتن تفاهم زمینه‌ساز بروز مشکل در زندگی مشترک می‌شود بنابراین فقط در صورتی که با هم تفاهم دارید، تصمیم به ازدواج بگیرید.
دوره نامزدی فرصت‌‌ خوبی برای شناخت قبل از ازدواج است. شما در این دوران شناخت بیشتری از خانواده و دوستان و ارتباط‌های یکدیگر به دست می‌آورید که می‌تواند نشانتان دهد با هم تشابه و تناسب دارید یا خیر. دوران نامزدی، علاوه بر آشنایی بیشتر طرفین از یکدیگر، باعث آمادگی برای ورود به زندگی مشترک و پذیرفتن نامزد به عنوان همسر آینده و تصمیم‌گیری قطعی می‌‌شود.
بهترین زمان نامزدماندن بین ۳ تا ۶ ماه است.کوتاهی این دوران کمکی به شناخت عمیق نمی‌‌کند و مدت طولانی آن نیز مشکلاتی خواهدداشت.
>> ضمیمه خانواده اطلاعات

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها