در حالی که سونوگرافی بیش از حد به جنین آسیب وارد می‌کند، عضو برد تخصصی انجمن مامایی گفت: بسیاری از سونوگرافی‌هایی که امروزه پزشکان برای زنان تجویز می‌کنند نوعی بازارگرمی و روشی سودجویانه است که هزینه زیادی را بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند؛ چنان که گویا امروزه سونوگرافی به یک مد تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۱۸۵۹۹

طاهره میر مولایی عضو برد تخصصی انجمن مامایی، درباره اینکه یک زن باردار در طول دوران بارداری خود چند بار باید سونوگرافی انجام دهد، اظهار داشت: مراقبت‌های دوران بارداری برای یک زن باردار مهم و ضروری بوده و بسیاری از سونوگرافی‌های انجام شده در طول بارداری بی‌دلیل است.
به گزارش جام جم سرا به نقل از قدس آنلاین- به گفته وی اگر پزشک یا ماما در طول دروران بارداری یک زن مورد خاصی را مشاهده کردند، مانند این که خونریزی‌های غیر طبیعی و شنیده نشدن صدای قلب جنین با گوشی‌های مخصوص، می‌توانند سونوگرافی تجویز کنند.
عضو برد تخصصی انجمن مامایی افزود: برخی از زنان که سابقه بیماری یا مشکلاتی در زایمان قبلی خود داشته‌اند نیز می‌توانند طبق صلاحدید پزشک سونوگرافی انجام دهند ولی باید گفت که سونوگرافی یک کار ایمن نیست و ممکن است که آسیب‌های جدی به جنین وارد کند.
میر مولایی اضافه کرد: بسیاری از سونوگرافی‌هایی که امروزه پزشکان برای زنان تجویز می‌کنند نوعی بازارگرمی و سودجویانه بوده که هزینه زیادی را بر دوش خانواده ها تحمیل می‌کند.
وی با بیان اینکه انجام سونوگرافی‌های 3 بعدی و 4 بعدی به جنین آسیب وارد می‌کند، گفت: میزان انرژی و ماوراء صوت سونوگرافی‌های 3 و 4 بعدی زیاد است که به سلامت جنین لطمه وارد می شود.
عضو برد تخصصی انجمن مامایی بیان داشت: متاسفانه اکثرمادران متقاضی انجام سونوگرافی 3 و 4 بعدی هستند چرا که دوست دارند در آلبوم کودکشان عکس دوران جنینی را نگه‌داری کنند که این کار در آینده کودکشان تاثیرگذار است.
میر مولایی ادامه داد: متاسفانه آگاهی مردم در زمینه برخی از امور پزشکی مانند سونوگرافی پایین است که برخی افراد از عدم آگاهی دیگران سوءاستفاده می‌کنند و امروزه سونوگرافی به یک مد تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رابی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
عضو برد تخصصی انجمن مامایی اطلاعی از سونوگرافی تخصصی زنان نداره؟! درجواب این مامای گرامی فقط باید بگم اگه خدایی نكرده بچه مشكل داشته باشه فقط با سونوگرافی سه بعدی متوجه این مشكل میشن و بعد ازمایش انجام میشه واین سونوگرافی سه بعدی هست كه مورد تایید پزشكی قانونی هست بعد جواب ازمایش لطفا با مدرك علمی صحبت كنید مامای گرامی ممنون

نیازمندی ها