رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در دو سال گذشته رئیس‌جمهور 25 بار دستور اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را به وزارت بهداشت و رفاه صادر کرد، اما این قانون باگذشت حدود پنج سال از زمان تصویب آن هنوز اجرا نشده است.
کد خبر: ۵۴۱۴۰۸

به گزارش مهر، غضنفر میرزابیگی افزود: در روزهای گذشته هم سرپرست جدید وزارت بهداشت و هم معاون درمان او از تصویب تعرفه‌های پزشکی سال 92 تا آخر اسفند و واقعی شدن آن خبر دادند، اما با گذشت سال‌ها از زمان تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، این قانون همچنان فقط روی کاغذ مانده و اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: درخواست 90 درصد ارائه‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی که افراد غیرپزشک متخصص شامل پزشکان عمومی، پرستاران و ماماست، این است که در شورای عالی بیمه و دولت به تعرفه‌های سایر گروه‌های خدمات‌دهنده در حوزه سلامت و از جمله پرستاران هم رسیدگی شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان‌های بیمه‌گر باید مطابق قانون به‌نحوی خدمات سلامت را تعرفه‌گذاری کنند که بین قیمت پایین و کیفیت بالا رقابت ایجاد شود و قطعا ارائه خدمات از سوی پرستاران می‌تواند از هزینه‌های گرانقیمت تحمیلی به مردم کم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها