اولین مدال جهانی تاریخ شمشیربازی ایران برازنده مجتبی

عابدینی: مدالم تقدیم به ایران و ایرانی

مگر می‌شود افتخاری بزرگ‌تر از این؟ همیشه رسم بر این است که اولین‌ها در تاریخ در ذهن مردم و... باقی می‌مانند مثلا کسی یادش نمی‌رود که لامپ را چه کسی اختراع کرد یا تلفن را چه کسی. یا نخستین مدال تاریخ المپیک را چه کسی گرفته و خیلی اولین‌های دیگر. مدالی که مجتبی عابدینی در دنیای شمشیر‌بازی گرفت هم به همین شکل است.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۹۶

سال‌ها بعد وقتی صفحات تاریخ ورق زده شوند مقابل دارنده نخستین مدال ایران در جهان آن هم در رشته شمشیر بازی نوشته شده مجتبی عابدینی. اتفاقی که پنجشنبه افتاد. هرچند کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران مقابل قهرمان جهان شکست خورد، اما توانست مدال برنزی را که حالا بیشتر از طلا برایش ارزش دارد بر گردن بیاویزد. در مرحله نیمه نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، مجتبی عابدینی مقابل زاتماری از مجارستان که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با نتیجه ۱۵ به ۸ شکست خورد و با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد. این اولین مدال جهانی در تاریخ شمشیربازی ایران است. مجتبی عابدینی برای کسب این مدال و پیش از رقابت با حریف مجارستانی، نمایندگان ژاپن، تونس، روسیه وآلمان را از پیش رو برداشته بود. این اتفاق در حالی افتاد که بلافاصله پس از مدال برنز مجتبی رنکینگ فدراسیون جهانی شمشیربازی با لحاظ کردن نتایج به دست آمده در بخش اسلحه سابر انفرادی مسابقات قهرمانی جهان هم منتشر شد. بر این اساس، مجتبی عابدینی که با صعود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها، صاحب مدال برنز شد، در رنکینگ جهانی ۱۴ پله صعود داشته است. عابدینی با این صعود تاریخی، در رده دهم برترین شمشیربازان اسلحه سابر جهان قرار گرفته است. در این رده‌بندی، نمایندگان کره جنوبی، آمریکا و آلمان در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. تلاش زیادی کردیم تا مجتبی با ما درباره این مدال حرف بزند، اما او به گفتن چند جمله کوتاه بسنده کرد و گفت: این مدال ارزشمند تقدیم به مردم با غیرت ایران. مبارک آنها باشد.
از مجتبی خواستیم درباره حس و حالش حرف بزند که گفت: واقعا حس و حال بهتر از این می‌شود؟ سال‌هاست دارم شمشیر می‌زنم و سال‌هاست دلم چنین مدالی می‌خواست. خدا را شکر می‌کنم که اجازه نداد شرمنده مردم کشورم شوم. الان نمی‌توانم بعدا مفصل درباره‌‌اش حرف می‌زنم. مدالم تقدیم به ایران و ایرانی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها