رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

اکنون اولویت‌ کشور مباحث اقتصادی است نه استانی شدن انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری نشست فوق‌العاده بررسی مصوبه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۰

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این رابطه نشست‌هایی با وزارت کشور داریم و برای آن جدول هم تنظیم شده است.
وی افزود: مصوبه مربوط به اصلاح قانون انتخابات مجلس هفته گذشته در دستور کار بود که به دلیل طولانی بودن مصوبه نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.
کدخدایی ادامه داد: قرار است جلسات فوق‌العاده‌ای به دلیل حساسیت موضوع و طولانی بودن مصوبه برگزار شود. سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس اضافه کرد: تلاش می‌کنیم نتیجه این بررسی‌ها را در موعد مقرر قانونی برای مجلس ارسال کنیم.
وی با اشاره به این‌که ما در این رابطه وظیفه خود را انجام می‌دهیم، گفت: پیش‌بینی خاصی نمی‌توانم داشته باشم که مصوبه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به این دوره می‌رسد یا خیر، اما بررسی آن در دستور بررسی است و این هفته پنجشنبه جلسات فوق‌العاده‌ای را برگزار خواهیم کرد.
کدخدایی با اشاره به بررسی‌های دیگر مصوبات مجلس توسط شورای نگهبان در پاسخ به این‌که در قانون بودجه98 بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی پیش‌بینی نشده و آیا دولت می‌تواند این کار را انجام دهد، گفت: شورای نگهبان نسبت به مصوبه‌ای که نیامده است نمی‌تواند اظهارنظر کند و آنچه برای ما ارسال می‌شود مصوبه مجلس و اساسنامه‌هاست که در آن مورد اظهارنظر می‌کنیم. وی همچنین در مورد اضافه شدن ماده‌ای در طرح اصلاح قانون انتخابات مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری برای کسانی که سه دوره نماینده مجلس بوده‌اند، گفت: اجازه دهید قانون انتخابات بررسی شود، هنوز بحثی در مورد این مصوبه مجلس در شورا نشده است که بخواهیم در مورد بندهای آن اظهارنظر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها