یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

احتکار دستمال توالت و مواد غذایی توسط ستون پنجم ونزوئلا

کودتای نافرجام آمریکا علیه دولت قانونی نیکولاس مادورو نتوانست دولت این کشور را سرنگون کند. به همین دلیل اوضاع ونزوئلا همچنان در یک وضعیت بی‌ثبات و انتظار به‌سر می‌برد‌. روز جمعه نیکولاس مادورو از خوان گوایدو، رهبر مخالفان درخواست کرده بود با هم به مذاکره بنشینند.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۹۸

روز گذشته گوایدو این پیشنهاد را رد کرد‌. مادورو گفته بود آماده است در هر زمان و هر مکان با گوایدو دیدار و گفت‌وگو کند‌. گوایدو نیز در پاسخ او گفت: من خواهان حل منازعه هستم، اما می‌خواهم رژیم و جهان بدانند ما به گفت‌وگوی دروغین روی نمی‌آوریم. پایان خشونت‌ها تنها موضوع بحث ما بوده و از سوی دیگر انتقال دولت و انتخابات آزاد از دیگر اهداف ماست.
به گزارش تسنیم، درهمین حال مقامات آمریکایی نیز تلاش می‌کنند ضمن حمایت از کودتاگران افکار عمومی جهان را توجیه کنند‌. تلاشی که تاکنون نتیجه معکوس داده است‌. برای مثال مدئا بنجامین، فعال آمریکایی ضد‌جنگ در جریان جلسه «سازمان کشورهای آمریکایی» در واشنگتن، برخاست و با در دست گرفتن پلاکاردی به حرف‌های وزیر خارجه آمریکا اعتراض کرد‌. او خطاب به حاضران این نشست گفت: از کودتا حمایت نکنید و به حرف‌های پمپئو گوش ندهید.
همزمان از داخل ونزوئلا خبر می‌رسد ارتش این کشور ضمن ادامه حمایت از ریاست جمهوری مادورو اعلام کرده است طبق برنامه قبلی خود روزهای 10 تا 15 فوریه رزمایشی برگزار خواهد کرد‌. نیکولاس مادورو در‌باره این رزمایش گفته است: نیروهای مسلح کشورما نشان خواهند داد این کشور غیرقابل حمله است. این رزمایش در حفاظت از خاک کشور، سواحل و رودخانه‌ها برگزار می‌شود. او افزود: ارتش این قابلیت را دارد که در برابر هر گونه دشمن امپریالیست که می‌خواهند وارد خاک این کشور شوند مقاومت کند. مادورو اضافه کرد: مردم ونزوئلا و نیروهای مسلح این کشور از وقوع هر گونه کودتا همان‌گونه که واشنگتن در نظر دارد جلوگیری خواهند کرد. وی ادامه داد: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌دانند ونزوئلا یک کشور دموکراتیک است و می‌دانند تحولات اخیر یک کودتا ضد‌ونزوئلا بوده که توسط آمریکا اجرا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها