بیرانوند چقدر شانس دارد تا بهترین بازیکن آسیا شود

با پرسپولیس قهرمان شود؛ حتما

مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و درخشش در جام جهانی، عملکرد فوق‌العاده در تیم ملی و البته رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان با سوپر سیوی که مقابل ضربه دیدنی ژاوی انجام داد، همه بخش کوچکی از عملکرد شایسته علیرضا بیرانوند در یک سال فوتبالی‌اش است. سالی که شاید در نهایت به اینجا ختم شود: توپ طلای آسیا.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۸۲

راه باز است و همه چیز هم برای اینکه «بیرو» این عنوان را از آن خودش کند مهیا، فقط به قول بعضی از کارشناسان رسیدن به این اتفاق یک گیر کوچک دارد که اگر بیرانوند به آن هم دست پیدا کند میتوان گفت که بهترین شدنش در آسیا حتمی است و آن قهرمانی با پرسپولیس در فینال آسیاست. در اینجا با چند دلیل بررسی می‌کنیم که چرا بیرانوند شانس اول بردن توپ طلای آسیاست.

6 کلین شیت و نزدیک شدن به امتیاز 40

علیرضا تا اینجای کار ۶ کلین‌شیت داشته و از کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نمرات خوبی پس از هر بازی گرفته است. او چند بار در ترکیب بهترین تیم‌های هفته آسیا بوده و در همین بازی آخر با السد هم توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خودش کند. امتیاز‌های بیرانوند هنوز به 40 نرسیده، اما راه زیادی باقی نمانده و عملکرد خوب در دو بازی رفت و برگشت در فینال می‌تواند او را دست‌نیافتنی‌تر کند.

هیچ بازیکنی ندرخشیده است

نکته دیگر این که بیرانوند در حالی بخت نخست دریافت توپ طلاست که امسال هیچ بازیکنی در آسیا درخشش فوق‌العاده‌ای نداشته است. سال قبل عمر خریبن و عمر عبدالرحمان بودند که در نهایت خریبن این عنوان را از آن خودش کرد. امسال هم بغداد بونجاح الجزایری نزدیک‌ترین بازیکن به بیرو برای دریافت توپ طلا بود که با السد از لیگ قهرمانان حذف شد. یوسف العربی از تیم الدحیل هم شاید شانس رسیدن به این عنوان را داشت که از گردونه حذف شد. این در حالی است که حتی سومین گلزن برتر آسیا یعنی دامینوویچ ملیتی صربستانی دارد.

طلسمی که بیرانوند می‌شکند

معمولا برای انتخاب بهترین بازیکن دروازه‌بان‌ها شانس چندان بالایی ندارند، اما عملکرد بیرانوند امسال آنقدر خوب بوده که خیلی‌ها بر این باور هستند که او طلسم را خواهد شکست. هیچ بازیکن آسیایی در سطح بیرانوند نبوده و این در حالی است که امسال جام ملت‌ها و AFC کاپ هم برگزار نشده است. جام ملت‌ها دی‌ماه برگزار می‌شود که تا آن زمان مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا برگزار خواهد شد.

چهارمین پرسپولیسی که مرد آسیا می‌شود

در نهایت فقط امتیازها تعیین‌کننده نیست، زیرا یک تیم فنی تصمیم نهایی را در این باره می‌گیرد. علیرضا اگر با پرسپولیس قهرمان شود دیگر هیچ بهانه‌ای باقی نخواهد ماند و او این شانس را دارد که عنوان بهترین بازیکن آسیا را به دست بیاورد، ولی با این حال باید منتظر نظر نهایی بود. بیرانوند اگر به این عنوان برسد چهارمین پرسپولیسی خواهد بود که مرد سال می‌شود. قبل از او کریمی، مهدوی‌کیا و دایی این عناوین را به‌دست آوردند که البته هر سه آنها در زمان گرفتن این جایزه در پرسپولیس نبودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها