زندانی فراری که با خودروهای گران‌قیمت کرایه‌ای از دختران دم بخت زورگیری می‌کرد، پس از دستگیری به فریب بیش از 15 زن و دختر اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۰

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 26 دی سال گذشته و به دنبال شکایت زنی جوان از مردی زورگیر به نام وحید در دستور کار پلیس قرار گرفت.

زن جوان پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش با خودرو شخصی خود در محدوده شمال تهران در حال تردد بودم که یک دستگاه خودروی بی‌ام‌و به من نزدیک شد و راننده جوان آن به من پیشنهاد دوستی داد. در چند جلسه ملاقات اولیه، وحید با انواع خودروهای مدل بالا و گران‌قیمت از قبیل بنز، بی‌ام‌و و... به محل قرار آمد و خودش را نمایشگاه‌دار خودرو در منطقه غرب تهران معرفی کرد. در مدت زمانی کوتاه، وحید به من پیشنهاد ازدواج داد و به این شیوه و شگرد اعتمادم را جلب کرد.

شاکی پرونده درخصوص نحوه زورگیری مبلغ ده میلیون تومان توسط وحید به کارآگاهان گفت: 26 دی ماه قصد فروش خودرویم را داشتم که وحید نیز مرا را برای تعویض پلاک همراهی می‌کرد. در مسیر مرکز تعویض پلاک در منطقه تهرانپارس بودیم که وحید از من درخواست چند میلیون تومان پول کرد که برخلاف انتظارش با مخالفت من رو‌به‌رو شد. ناگهان وحید به زور و استفاده از چاقو و تهدید به اسیدپاشی، عابربانک مرا سرقت و در مدت زمانی کوتاه مبلغ ده میلیون تومان پول داخل حساب را برداشت کرد.

شناسایی زندانی فراری

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند متهم پرونده به احتمال بسیار زیاد از مجرمان سابقه‌دار است که با طرح و برنامه قبلی و با استفاده از خودروهای گران‌قیمت کرایه‌ای، اعتماد مالباخته را جلب کرده و سرقت خود را انجام داده است. چهره‌نگاری از مالباخته و بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و متهم سابقه‌دار به نام وحید 30 ساله با 9 فقره سابقه دستگیری و زندان به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری، کلاهبرداری و موادمخدر شناسایی شد. کارآگاهان در بررسی سوابق وحید دریافتند این متهم چندی پیش از زندان به مرخصی آمده و از آن زمان تاکنون متواری شده است.

سرقت‌های سریالی از زنان

با توجه به اطلاعات به دست آمده از وحید و سوابق وی در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری از زنان جوان، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنان جوانی شدند که وحید با طرح دوستی و به بهانه ازدواج، ابتدا اعتمادشان را جلب و پس از گذشت مدت کوتاهی به شیوه‌های مختلف اقدام به سرقت یا کلاهبرداری از آنها کرده بود.

یکی از شکات درخصوص نحوه سرقت وجوه نقدش توسط وحید. م به کارآگاهان گفت: به پیشنهاد و اصرار وحید تصمیم به تعویض خودروی شخصی خود گرفتم. روز سرقت و درحالی که پول فروش خودرو همراهم بود، وحید به دنبالم آمد تا مرا به نمایشگاه خودش در غرب تهران برده و خودروی مدل بالایی را برایم قولنامه کند. در غرب تهران، مقابل یک نمایشگاه خودرو توقف کردیم. وحید با طرح این ادعا که نمایشگاه فروش خودرو متعلق به اوست، از من دعوت کرد داخل نمایشگاه بروم تا او نیز پس از پارک ماشین نزد من بیاید. به پیشنهاد وحید بسته حاوی پول را داخل ماشین گذاشتم تا وحید آن را با خودش بیاورد؛ هنوز به در ورودی نمایشگاه نرسیده بودم که ناگهان وحید با ماشین از محل دور شد و دیگر خبری از او نشد! داخل نمایشگاه شدم و در آنجا صاحب واقعی نمایشگاه را دیدم. تلفن همراه وحید خاموش شد و آن زمان بود که متوجه نیت واقعی او شدم.

دستگیری خواستگار قلابی

با انجام اقدامات پلیسی، سرانجام محل تردد وحید در منطقه یافت‌آباد شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. در زمان دستگیری، وحید با ایجاد درگیری و استفاده از چاقو قصد فرار داشت که در جریان درگیری، یکی از کارآگاهان از ناحیه دست بشدت مجروح شد، اما متهم سرانجام به دام افتاد.

وحید که به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارد، در همان تحقیقات اولیه و در مواجهه حضوری با تعدادی از شکات دعوت شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، به طرح دوستی و سرقت از تمامی آنها اعتراف کرد.

شکایت بیش از 15 زن

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم، تاکنون بیش از 15 نفر از شکات پرونده که متهم به شیوه‌های مختلف اقدام به زورگیری، کلاهبرداری و اخاذی از آنها کرده، شناسایی و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران دعوت شده‌اند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر گفت: از زنانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری، فریب، زورگیری یا اخاذی قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها