محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مباحثی را درخصوص عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد مطرح کرد و از دولت خواست یخبندان رکود را بشکند و پول ملی را نجات دهد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۰۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در بخشی از این نامه آمده است: درشرایط فعلی برخی معتقدند نباید آقای ترامپ را تحریک کرد که بی‌شک، این سخن درستی است، ولی نباید او را به رفتارهای غیر معقول نیز امیدوار کرد که این خود، یک هنر است. اگر دو گانه جنگ و ضد جنگ جنابعالی در عصر اوباما می‌توانست دستاوردی داشته باشد، این ادبیات در زمان دولت فعلی آمریکا، ممکن است موجب سوء‌استفاده جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی شود، چرا که هر سخن، جایی و هر نکته مکانی دارد و بی‌شک امروز موقعیت ما نسبت به دولت دیروز آمریکا تغییر کرده است. رضایی در بخش دیگری از این نامه افزوده است: به عنوان یک اقتصاددان و از سوی قشر کثیری از اقتصاددانان کشور عرض می‌کنم جنابعالی تا کنون نه تنها باید برنامه نجات اقتصادی شامل نجات بانکی، نجات بنگاه‌های اقتصادی و نجات اقتصاد دولتی را ارائه می‌کردید، بلکه پس از نزدیک چهار سال تسلط بر قوه مجریه، امروز گزارش ناکامی‌ها را به ملت ارائه و آنها را برای نجات اقتصادی ، بسیج می کردید . جناب آقای روحانی! ایران نیازمند یک اقتصاد قدرتمند است و آن اقتصاد مردمی متکی به توانایی های داخلی و دیپلماسی اقتصادی است . بی شک نسخه تحقق آن همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده است: متأسفانه به‌دلیل عدم توجه دولت یازدهم، روابط خارجی ایران در منطقه، به‌هم خورده، شاید جنابعالی تصور می‌کردید با نزدیک شدن به غرب، روابط منطقه‌ای ایران تقویت می‌شود، در حالی‌که خلاف آن تحقق یافت.

وی افزوده است: جناب آقای روحانی!‌ ما معتقدیم باید در سیاست خارجی به یک «ایران منطقه‌ای توسعه یافته و مقتدر وحافظ امنیت درمنطقه» بیندیشیم و در دیپلماسی، انقلابی باشیم. یعنی نه محافظه‌کار باشیم و نه ماجراجویانه حرکت کنیم. دیپلماسی ما نیز باید در زمانی که لازم است نرمش قهرمانانه و در زمانی که لازم است، پاسخ دندان‌شکن از خود بروز دهد، بنابراین ما هم با عقب نشینی و هم با ماجراجویی در سیاست خارجی مخالفیم. این نوع اقدامات، افراط و تفریط است و ممکن است به جنگ یا تسلیم منجر شود که‌ تاکنون با هوشیاری رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، از آن جلوگیری شده و با وجود خسارات وارد شده بر کشور در دولت‌های مختلف، انقلاب اسلامی مسیر خود را همچنان با عزت و امنیت طی کرده است .

رضایی تاکید کرده است: جناب آقای روحانی! خلاصه کلام این‌که اگر در فرصت تاریخی چند سال گذشته، دولت درکنار دیپلماسی سیاسی و برجام، به عنوان یک تاکتیک ونه راهبرد ، همت اصلی خود را بر تبدیل تهدیدات اقتصادی به یک فرصت تاریخی با بسیج سرمایه های انسانی ومالی داخلی متمرکز کرده بود وسیاست خارجی را دراختیار تولید،اشتغال وپول ملی می‌گذاشت، جامعه ما به یک شکوفایی کم نظیری دست یافته بود .

در ادامه این نامه آمده است: به هرحال ازگذشته باید درس گرفت. بیاییم با اتحاد کامل وبرادری و در مسیر رهبری عالیقدر نظام وبه‌کارگیری توانایی های داخلی و بها دادن به مردم واعتماد به جوانان کشور، دشمنان ایران اسلامی وملت فداکارمان رادرسومین گام انقلاب که عبور موفقیت آمیز از ایستگاه اقتصاد وفرهنگ است، شکست داده و شگفتی دیگری را درکنار انقلاب ودفاع مقدس ، رقم بزنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها