فقط یک کلمه: ‌فاجعه

بارسا زیر برج ایفل له شد

پیش از آن‌که مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شود، نظرسنجی سایت یوفا نشان می‌داد هواداران فوتبال در دنیا به بارسلونا بیش از تیم‌های دیگر امید دارند و این تیم را امید اول قهرمانی می‌دانند اما بازی رفت پاری‌سن‌ژرمن در پاریس مقابل بارسلونا کافی بود تا ثابت شود به نظرسنجی‌ها نمی‌شود اطمینان کرد. بارسلونا با تیمی که همه می‌شناختند، کیلومترها فاصله داشت. بازی این تیم آنقدر ضعیف و دور از انتظار بود که تنها یک فرضیه باقی ماند: احتمال توطئه بازیکنان بارسلونا علیه لوییز انریکه سرمربی تیم.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۱۰

بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن در غیاب تیاگو سیلوا و موتا بی‌نقص بازی کردند و نتیجه‌ای رقم خورد که دنیا آن را باور نداشت: شکست 4 بر صفر بارسلونا. سیلوا پیش از بازی گفته بود برای مهار مثلث تهاجمی بارسلونا باید دست به دعا برداشت؛ اما در بازی سه‌شنبه‌شب اصلا نیازی نبود دعایی انجام شود چون این سه نفر آنقدر از فرم ایده‌آل خود دور بودند که حتی یک موقعیت 50 درصدی گل هم روی دروازه حریف ایجاد کردند. آمار آنالیزورها نشان می‌دهد مسی حتی یک بار هم در محوطه جریمه حریف پا به توپ نشد و این نشان می‌دهد بارسا تا چه اندازه ضعیف بود. پاری‌سن‌ژرمن در هر نیمه دو گل و در 90 دقیقه بازی رفت چهار گل زد و حداقل چهار گل هم نزد. یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های ده سال اخیر بارسلونا. همه به یاد شکست 4 بر صفر بارسلونا در آلیانز آره‌نا افتادند؛ اما بارسا برای آن بازی شش بازیکن خود را نداشت و تازه با این وجود موقعیت‌هایی روی دروازه حریف ایجاد کرد و سه‌شنبه شب با همه موجودی به مصاف پاری‌سن‌ژرمن رفت. ضمن آن‌که آن بایرن را نمی‌شود با این تیم پاریسی مقایسه کرد. دو گل دی‌ماریا (که رئال مادرید او را خیلی مفت از دست داد) و گل‌های دراکسلر و کاوانی موجب شد خیال پاری‌سن‌ژرمن برای بازی برگشت (چهارشنبه 18 اسفند) آسوده باشد.

انریکه: بعضی از بازیکنان در زمین راه رفتند!

لوییز انریکه سرمربی بارسلونا اسپانیا در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه تیم من مجری دستوراتم نبود، بعضی از بازیکنان در زمین راه رفتند. بارسلونا بد بازی کرد و متاسفانه تیم من مجری دستوراتم داخل زمین نبودند. بعضی از بازیکنان در زمین راه می‌رفتند و من معنای این حرکت را نمی‌فهمم! با وجود دریافت چهار گل باید بگویم که ترشتگن عالی بود و اگر او نبود شاید اوضاع بدتر از این هم می‌شد. کار ما در بازی برگشت بسیار سخت است و شاید عده‌ای صعود ما را غیرممکن بدانند اما برای ما هیچ چیز غیرممکن نیست و دل به بازی برگشت خواهیم بست.

امری: مردانم فوتبال را برای بارسا ترجمه کردند

اونای امری سرمربی اسپانیایی پاری‌سن‌ژرمن پس از پیروزی پر گل تیمش برابر بارسلونا گفت: باید بدانید که مردانم فوتبال را برای بارسلونا ترجمه کردند. در یک بازی سخت به یک پیروزی پرگل رسیدیم. این تناقض ممکن است برای عده‌ای فقط یک جمله خبری باشد اما برای من و مردانم یادآور یک شب تاریخی است. مردانم فوتبال را برای بارسا ترجمه کردند. برتر از حریف بودیم، به عقیده من پاری‌سن‌ژرمن مستحق این پیروزی بزرگ بود؛ اما نباید از صعود تیم خود اطمینان کامل داشته باشیم. نیمی از راه صعود به مرحله بعدی طی شده اما نیمی از آن باقیمانده است.

کاوانی: این برد طعم دیگری داشت

ادینسون کاوانی، ستاره اروگوئه‌ای پاری سن ژرمن، بعد از برد شیرین 4 بر صفر مقابل بارسا گفت: من چهار فصل است که در پاری‌سن‌ژرمن هستم و در این مدت بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام دادیم اما این پیروزی یک طعم دیگری داشت؛ به خاطر اهمیتی که این روز برایم داشت. من در این روز تولد 30 سالگی‌ام را جشن می‌گرفتم و برد شیرین در این روز اتفاقی بزرگ برای زندگی من بود. همه ما خوشحال هستیم. ما بازی فوق‌العاده‌ای انجام دادیم اما فردا باید ریکاوری کنیم. در حال حاضر به دیدار برگشت فکر نمی‌کنیم. باید روی دیدارهای لیگ و جام داخلی که برای ما خیلی مهم هستند، تمرکز کنیم. ضروری است که برای دیدار برگشت مقابل بارسا آماده شویم زیرا زیبایی فوتبال به این است که پیش از انجام آن، نمی‌دانید چه رخ می‌دهد.

اینیستا: مغرور نبودیم

آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا ادعای برخی رسانه‌ها درباره بازی مغرورانه بارسلونا را رد کرد: به دلیل برد 6 بر صفر در خانه آلاوز، از خود راضی و مغرور بازی نکردیم. ما از همه نظر یک روز بد داشتیم. در بازی برگشت باید سعی کنیم اوضاع را تغییر دهیم که کار بسیار سختی خواهد بود ولی تلاشمان را خواهیم کرد. کلمه نگرش را هیچ‌گاه دوست نداشته‌ام و فکر نمی‌کنم ربطی به این تیم یا بازیکنان داشته باشد. همه چیز فوتبالی بود. فکر نمی‌کنم نگرش یک تیم باعث شکستش شود. این یک بازی است و آنها با ارائه یک فوتبال برتر با کیفیت‌های بالاتر بر ما غلبه کردند. ما در هیچ کدام از لحظات بازی قادر به انجام کاری نبودیم. باید بلند شویم و اوضاع را برگردانیم. در دیگر رقابت‌ها نیز حضور داریم و این را فراموش نکنید. وقتی بازی برگشت برسد، تمام تلاشمان را می‌کنیم که نتیجه را برگردانیم.

احتمال توطئه علیه انریکه؟!

بازی عجیب و مشکوک بازیکنان بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن فرانسه شبکه خبری - تحلیلی COPE را برآن داشته تا ماجرای کم کاری و بازی ضعیف بازیکنان را بررسی کند. بازیکنان بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن فقط شکست نخوردند بلکه با بازی عجیب و ضعیف خود، کنجکاوی رسانه‌های کاتالونیایی، مادریدی و حتی منابع خبری اروپایی خارج از اسپانیا را نیز برانگیختند. دقایقی پس از اتمام بازی بارسلونا مقابل نماینده اول پاریس در لیگ قهرمانان اروپا، این شایعه که بازیکنان تمایلی به اجرای دستورات انریکه نداشتند سر زبان‌ها افتاد و حتی اسپورت کاتالونیا مدعی شد می‌تواند ثابت کند که بین دو نیمه مشکلاتی میان بازیکنان و مربی تیم وجود داشته است.COPE اما مدعی است اسنادی در اختیار دارد که نشان از توطئه بازیکنان بارسلونا علیه انریکه دارد. آنها به رهبری پیکه علیه انریکه متحد شده‌اند و دلیل اصلی این اختلاف ریشه در عدم همراهی بازیکنانی نظیر پیکه از سوی انریکه در ماجرای رفراندوم کاتالونیا دارد.

درگیری لفظی انریکه با خبرنگار یوفا

لوییز انریکه سرمربی بارسلونا پس از شکست تیمش برابر نماینده پاریسی هنگام رویارویی با خبرنگار رسمی یوفا نسبت به او از الفاظ زشتی استفاده و محل مصاحبه را ترک کرد. خبرنگار یوفا از او درباره عملکرد ضعیف برخی از بازیکنان مثل مسی و بوسکتس سوال کرد و البته در سوال خود از لفظ تحقیر نیز استفاده کرد. انریکه در پاسخ به این خبرنگار از الفاظ زشتی استفاده کرد و با وی درگیری لفظی داشت. خبرنگار نیز پس از رفتن انریکه رو به سمت تلویزیون یوفا گفت: امیدواریم مربیان آنقدر ظرفیت داشته باشند که فقط پس از پیروزی‌ها آدم خوبی نباشند و پس از شکست هم بتوانند رفتار خود را کنترل کنند. این حداقل ویژگی یک مربی خوب است.

رسانه‌های کاتالونیا: بارسلونای به‌دردنخور!

رسانه‌های کاتالونیا تیترهای تندی برای بارسلونای شکست‌خورده در بازی سه‌شنبه شب انتخاب کردند، در این میان «یک بارسلونای به‌دردنخور» تیتر اسپرت بیش از سایرین خود‌نمایی می‌کرد. بازی بسیار پراشتباه و قدم زدن‌های بازیکنانی نظیر مسی در زمین خشم رسانه‌های کاتالونیا را در پی داشت. اسپورت کاتالونیا با انتخاب تیتر «این بارسلونای به‌درد‌نخور» تیم انریکه را شایسته حذف از این مرحله دانست و نوشت: این تیم اصولا تا این مرحله هم نباید صعود می‌کرد، پاریس در کلاس لیگ قهرمانان اروپا بود و بارسلونا حتی در حد لیگ داخلی هم بازی نکرد. ال موندو دپورتیوو نیز نوشت: مردان انریکه به هواداران خود بی‌احترامی کردند، این را مردم می‌فهمند و نیازی به تفسیر و توضیح ندارد.

دی‌ماریا: من بازیکن رئال نیستم

آنخل دی ماریا بازیکن کلیدی و گلزن پاری‌سن‌ژرمن بعد از دو گل خود در برد 4 بر صفر مقابل بارسلونا جشن تولد خود را در رختکن گرفت .

او بعد از بازی گفت: چرا مدام از رئال مادرید می‌پرسید؟ به مادرید چه ربطی دارد که من گلزنی داشته و خوب بازی کرده‌ام؟ من به هواداران تیم خودم هدیه داده‌ام. رئال مادریدی‌ها همیشه از شکست بارسلونا خوشحال می‌شوند. این به من ارتباطی ندارد. بازیکن رئال مادرید بوده‌ام و مهم‌تر از آن این‌که اکنون بازیکن پاری‌سن‌ژرمن هستم. نمی‌توانستیم شب بهتری را تصور کنیم. پیروزی 4 بر صفر فوق‌العاده بود؛ اما باید بدانیم که آنها هم می‌توانند در بازی برگشت 4 گل به ما بزنند.

احتمال بازخواست مسی در کمیته انضباطی بارسا!

یکی از اعضای کادر فنی بارسلونا از احتمال بازخواست مسی در کمیته انضباطی بارسلونا خبر داد. متئو کارانخال عضو کادر فنی تیم فوتبال بارسلونا درباره شکست سه‌شنبه شب در صفحه توییتر خود نوشت: نوع رفتار برخی از بازیکنان مشکوک بود. باید بازی بازبینی شود. احتمال بازخواست مسی در کمیته انضباطی باشگاه وجود دارد نه این‌که او کم‌کاری کرده باشد اما مشخصا هیچ تلاشی برای اجرای دستورات تاکتیکی نداشت. شکست تلخی خوردیم و همه در این شکست مقصر هستیم، حتی روانشناس تیم هم اگر ثابت شود چند بازیکن روحیه خوبی نداشته‌اند، مقصر است. همه ما آماده یک جریمه نقدی و حکم باشگاه در این خصوص هستیم.

مسی به PSG می‌رود؟!

پاتریک کلایورت، مدیر فوتبالی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، شایعه حضور مسی در این باشگاه را رد نکرد. قرارداد مسی تا پایان فصل آینده اعتبار دارد و گفته می‌شود که او قصد ماندن در بارسا را ندارد. نیمار و سوارز اخیرا قراردادهایشان را تمدید کرده‌اند ولی مسی حتی نزدیک به تمدید نیست. حال کلایورت نیز به شایعه جدایی او دامن زد و گفت که احتمال حضور او در پاری سن‌ژرمن وجود دارد. او گفت: حضور مسی؟ غیرممکن، غیرممکن است ... هر تیمی بازیکنی مثل مسی را می‌خواهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها