یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از شهروندان کلاهبرداری می‌شود، از طریق ارسال پیامک است. براساس اعلام پلیس فتا، پیامک‌هایی جعلی با متنی بسیار جذاب و اغواکننده طراحی و در قالب طرح‌های گوناگون و با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۳۰۰

اخیرا مشاهده شده است کلاهبرداران پیامک‌های جعلی با مضامینی مانند «مشترک گرامی شما برنده جایزه در قرعه‌کشی به مناسبت دهه فجر شده‌اید. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت مورد نظر مراجعه فرمایید» را منتشر می‌کنند.

پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر، در صفحه نخست آن سایت درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می‌شود، که طبق گفته سایت برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده را پر کنند که این اطلاعات شامل شماره حساب‌، رمز دوم‌، کدcvv2، تاریخ انقضا و... است. در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد کند، حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.

پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد تا با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده اولا در صورت دریافت پیامک‌هایی از این دست به آنها پاسخ نداده و توجه داشته باشند برای دریافت وجه جایزه نیازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها