رئیس قوه قضاییه با اشاره به تصمیم اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای اسلامی به این کشور، از دولت کشورمان و سایر کشورهای اسلامی خواست نسبت به این تصمیم، واکنش قاطع و متناسب نشان دهند.
کد خبر: ۹۹۶۴۴۴

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با محکوم کردن تحریک عده‌ای در داخل آمریکا علیه مسلمانان و برخی اقدامات نظیر آتش زدن مساجد، به برخی ادعاها علیه ایران نیز پاسخ داد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی به دنبال نفوذ نیست؛ بلکه این ارزش‌های انقلاب اسلامی است که راه خود را در منطقه یافته است. رئیس قوه قضاییه گفت: سلطه و نفوذ با رفت و آمد چند کارشناس به کشورهای دیگر محقق نمی‌شود. اگر این‌گونه بود آمریکایی‌ها با آن همه ابزار و تجهیزات می‌توانستند در عراق و افغانستان صاحب نفوذ باشند. این درحالی است که نفوذ جمهوری اسلامی، ایمانی و معنوی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی از دولت، رئیس‌جمهور و بویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست با عبرت از تجربیاتی نظیر تجربه «مهم و تلخ برجام»، به این رفتار نامتعادل، غیرمنطقی و غیرانسانی آمریکا واکنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند.

جهانگیری: عمل متقابل انجام می‌دهیم

در همین حال اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام اخیر آمریکا گفت: درباره صدور روادید برای اتباع آمریکایی که بخواهند به ایران بیایند، عمل متقابل انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جهانگیری در حاشیه بازدید از مجموعه مسکونی 214 واحدی سیروس افزود: واکنش رسمی دولت ایران همان بود که وزارت امور خارجه اعلام کرد. وی با بیان این‌که از اتباع خودمان در سراسر دنیا حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: در جوامع بین‌المللی علیه این کار غیرقانونی، غیرانسانی و ضدحقوق بشری آمریکا موضعگیری خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها