مرد جوان که متهم است در مغازه‌اش خون به پا کرده است با نقص حکم قصاصش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۸۱۴۱۶

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 28 شهریور سال 85 و به دنبال قتل مردی در جریان درگیری خیابانی در دستور کار پلیس اسلامشهر قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل و تحقیقات میدانی متوجه شدند مرد جوان بر اثر اصابت ضربه جسم تیز به پایش و خونریزی جان باخته است.

برادر مقتول با شروع تحقیقات گفت: برادرم در جریان درگیری با مردی به نام مهران 27 ساله که صاحب یک سوپرمارکت است، زخمی و کشته شد .

با شناسایی هویت عامل قتل، تحقیقات برای دستگیری او ادامه داشت تا این‌که در نخستین روز اسفند سال 91 ماموران متوجه شدند مهران به اتهام موادمخدر دستگیر و زندانی شده است.

مهران به پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی‌ها مدعی شد در زمان قتل چاقو نداشته و نمی‌داند مقتول چطور زخمی شده است.

پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در جلسه دادگاه مدعی شد، قتلی انجام نداده و مقتول با شیشه به سمتش حمله و او را مجروح کرده است. در جریان این درگیری شیشه به پای مقتول خورده و باعث مرگش شده است.

قضات دادگاه ادعای متهم را نپذیرفته و او را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم، پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان‌عالی مجازات او را نقص و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه ارسال کردند. این در حالی است که پزشکی قانونی در نظریه نهایی خود اعلام کرده، جراحت امکان دارد با شیشه رخ داده باشد. دیروز مهران برای دومین بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور کیخا، قاضی مستشار برگزار شد، اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع گفت: مقتول روز حادثه به مغازه‌ام آمد و برنج خواست که به او برنج ندادم. او هم مغازه را ترک کرد. چند دقیقه بعد همراه برادرش به مغازه بازگشت و با شیشه‌ای به طرفم حمله کرد و ضربه‌ای به شکم و سرم زد که به بیمارستان رفتم و بخیه کردم. مدارک آن هم موجود است. من آن زمان در حال تی کشیدن مغازه بودم و نمی‌دانم او چطور مجروح شد. من مرتکب قتل نشدم و در مدت پنج سال هم در خانه‌ام بودم و فرار نکردم.

در ادامه تعدادی از شاهدان در دادگاه حاضر شده و به تشریح روز حادثه پرداختند.

با توجه به این‌که بقیه شاهدان در دادگاه حاضر نشده بودند، رئیس دادگاه جلسه را تجدید کرد تا اظهارات آنها نیز گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها