در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر ادعاها درخصوص حملات سایبری و دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کرد.
کد خبر: ۹۸۱۲۶۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که این وزارتخانه نام هفت شخص حقیقی، هشت نهاد و شرکت و دو کشتی روسیه را به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه کرده است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این اقدام در ادامه تدابیر واشنگتن علیه روسیه به خاطر اشغال کریمه و درگیری در اوکراین انجام شده است.

در بیانیه جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن تکرار نام 26 شرکت، نهاد و بانک روسی که پیشتر تحریم شده بودند، نام‌های جدید هم اشاره شده است. شرکت تولید گاز «نوواتک» و 9 شرکت تابعه آن، شرکت خط آهن کریمه، شرکت بنادر کریمه، شرکت ترانس فلوت و انستیتو استروی پرایکت از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند. دو کشتی روسی «مارشال ژوکوف» و «استالینگراد» تحت پرچم روسیه هم جزو تحریم‌های تازه آمریکا هستند. میخائیل دِدوف، میخائیل کلیشین، کیریل کووالچوک، دیمیتری لبدوف، دیمیتری منصوروف، اولگ مینائف و اوگنی پروگوژین اشخاصی حقیقی هستند که به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند. از سال 2014 و به بهانه دخالت روسیه در بحران اوکراین، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرده‌اند و این تحریم‌ها همچنان ادامه داشته است. دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به موضوع تحریم‌های جدید آمریکا گفت:‌ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه روابط میان دو کشور را خدشه‌دار خواهد کرد و مسکو نیز اقدامات متقابل را در این خصوص لحاظ خواهد کرد. این درحالی‌است که گفته می‌شود ترامپ می‌خواهد روسیه را از فهرست تهدیدکنندگان آمریکا خارج کند./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها