میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی درباره بهتر شدن روابط مسکو و واشنگتن در دولت دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۹۷۸۹۹۴

وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس با دفاع از الحاق «کریمه» به روسیه اضافه کرد که نیکیتا خروشچف، رهبر وقت شوروی در سال 1954،کنترل اجرایی این شبه جزیره را به اوکراین سپرد اما تا پیش از فروپاشی شوروی این اقدام اهمیت نداشت.

وی در ادامه مصاحبه با انتقاد از مواضع دولت باراک اوباما در قبال روسیه تاکید کرد: آنها روسیه را با تهمت‌هایشان اذیت و روسیه را به خاطر همه چیز متهم می‌کنند. روسیه خواهان روابط دوستانه با آمریکاست اما انجام این کار در زمانی که به این کشور خیانت می‌شود، سخت است.

خبرنگار آمریکایی نظر گورباچف را درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی روسیه جویا شد که او ضمن تاکید بر انتقاداتش درباره برخی از سیاست‌های پوتین، او را «رئیس‌جمهوری شایسته و لایق» خواند.

او در ادامه افزود: «من ابتدا تقریبا به طور کامل از او حمایت کردم اما بعد شروع به انتقاد کردم. من نمی‌توانم نظراتم را نفی و انکار کنم.»

گورباچف با یادآوری اواخر دوران اتحاد شوروی پیش از فروپاشی آن از مواضع بوریس یلتسین، رئیس‌جمهور اسبق روسیه در آن زمان بشدت انتقاد کرد.

او تاکید کرد: «یلتسین وارد صحنه شد و من از او حمایت کردم اما او پشت سر من درحال توطئه برای خلاص شدن از گورباچف بود. روسیه در فروپاشی شوروی پیشگام بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها