وزیر بهداشت گفت: برای اولین بار در کشور ساخت 1800 واحد اختصاصی زایمان با توجه به سیاست‌های جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت که در این واحدها، علاوه بر ایجاد آرامش برای مادران باردار و همراهان، حدود شرعی و فردی نیز رعایت می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۴۱۰

به گزارش جام‌جم، حسن هاشمی در آیین افتتاح همزمان 714 واحد اختصاصی زایمان در کشور افزود: در کشور دو میلیون مترمربع از فضاهای بیمارستانی نوسازی و بهسازی شد و در تمام نقاط ایران، بیمارستان‌ها از روستاها تا دل پایتخت در حال نوسازی و بهسازی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای کارآمدی نظام سلامت و طرح تحول سلامت، منابع مالی این حوزه باید پایدار شود و بیمه‌ها نیز به صورت علمی ساماندهی شده و از قالب صندوق بیرون بیایند، زیرا در این صورت ریسک‌پذیر نخواهند بود. بنابراین لازم است تا در برنامه ششم توسعه که اولین برنامه توسعه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت است، به این موضوع در قالب برنامه و قانون توجه شود، زیرا مردم هنوز مشکلاتی در حوزه سلامت دارند.

هاشمی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام بهداشتی کشور را کاهش مرگ مادران و نوزادان در کشور عنوان کرد و گفت: البته هنوز هم انتظار کاهش بیشتری در این شاخص داریم.

وی با بیان این‌که باید ابزارهای تشویق مردم به افزایش جمعیت فراهم شود، اظهار کرد: رشد جمعیت در کشور در سال 94 نسبت به سال گذشته آن، حدود 5/4 درصد بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها