لاریجانی در نشست با مسئولان گمرک تاکید کرد:

لزوم برخورد جدی با قاچاقچیان کالا

همزمان با عملیات 2000 مامور پلیس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در جنوب تهران، ماموران موفق به کشف بیش از 300 میلیارد تومان انواع کالا در انبارهای قاچاق شدند.
کد خبر: ۹۶۵۵۳۰

به گزارش جام‌جم، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس پایتخت از چندی پیش سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد، سوله‌هایی در سطح تهران، انبار و محل نگهداری کالای قاچاق است. ماموران توانستند 4000 سوله محل دپوی کالاهای قاچاق را که در قالب 16 بلوک و 800 انبار فعالیت می‌کردند در جنوب تهران شناسایی و مستندسازی کنند و دیروز برای پلمب این سوله‌ها و کشف کالاها 2000 مامور پلیس تهران وارد عمل شدند. با آغاز این عملیات، ماموران با هماهنگی قضایی وارد این انبارها و موفق به کشف کالاهای قاچاق از جمله سیگار، پارچه، داروی تاریخ مصرف گذشته، موتورسنگین، لوازم یدکی خودرو و لوازم ورزشی آمریکایی شدند. انبارهای کشف شده با دستور قضایی پلمب شد.

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این عملیات پلیسی گفت: حجم کشفیات این طرح کم‌نظیر بود. بررسی سایر نقاط شهر تهران برای پاکسازی از کالاهای قاچاق و شناسایی انبار و سوله‌های کالای قاچاق همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد و بزودی این مکان‌ها مورد بازرسی پلیسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات اولیه همکاران ما در گمرک و تعزیرات حکومتی تاکنون ارزش کشفیات بیش‌از 300 میلیارد تومان برآورد شده، اما گمان می‌کنیم ارزش این اموال بیشتر از این شود. رئیس پلیس تهران خاطر نشان کرد: برای جابه‌جایی کالاهای کشف شده قاچاق به حدود 400 دستگاه کامیون و تریلر نیاز است. ساجدی‌نیا افزود: براساس اعلام نظر دقیق کارشناسان گمرک و تعزیرات، 80 درصد اقلام کشف شده در این طرح قاچاق بوده است. این میزان کشف کالای قاچاق، در چند سال گذشته بی‌نظیر بوده است. عملیات پلیسی برای پاکسازی انبارهای قاچاق و کشف کالاهای قاچاق در دیگر مناطق تهران ادامه دارد.

گزارش تصویری این عملیات در صفحه 19

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها