مرد زندانی که به اتهام قتل زندانی دیگری به اعدام محکوم شده بود،پس از پنج سال با تلاش هیات صلح و سازش اجرای احکام دادگستری استان البرز و گذشت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۹۵۰۸۸۹

به گزارش جام‌جم، شامگاه بیست و سوم مرداد سال 90 یکی از مسئولان زندان رجایی شهر کرج با پلیس تماس گرفت و از درگیری خونینی میان چند نفر از زندانیان خبر داد. ماموران با حضوردر آنجا مشاهده کردند درگیری میان تعدادی از زندانیان بوده که با شدت گرفتن درگیری، دو نفر از طرفین به دعوا ادامه داده و یکی از آنها به نام شهاب به قصد هواخواهی از دوستانش با تیزی دست‌ساز، همبندی خود را بشدت زخمی کرده؛ به طوری که او فوت کرده است.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی کرج در بازجویی به افسر بازجو گفت: مقتول از چند نفر از دوستانم پول زور خواسته بود. اما آنها حاضر به پرداخت پول به او نبودند و نمی‌خواستند او قلدری کند. شب حادثه درگیری میان آنها بالا گرفت . من برای پایان دادن به دعوا و هواخواهی از دوستانم وارد این دعوا شدم و برای ترساندن او چاقو را به سمتش انداختم که از دوستانم فاصله بگیرد که وی زخمی شد و فوت کرد. از این کار خیلی پشیمان شدم.

متهم پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. مدتی بعد هم در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه و به قصاص محکوم شد. رای صادره به تائید قضات شعبه 29 دیوان عالی کشور رسید و پرونده اوبرای اجرا به شعبه ششم اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز ارسال و شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص او آغاز شد. با توجه به این که مرد اعدامی از همان ابتدا به‌خاطر جنایتی که مرتکب شده، ابراز پشیمانی کرده بود، هیات صلح وسازش به سرپرستی قاضی علی‌اکبر داوریان، رئیس شعبه ششم اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز وارد عمل شدند و پس از چند جلسه با خانواده اولیای‌دم، موفق به جلب رضایت آنها شدند. حتی هیات صلح و سازش به یکی از شهرهای استان کرمانشاه سفر کرده و با خانواده اولیای‌دم به گفت‌وگو نشستند و سرانجام چند روز پیش و در حالی که قراربود او پای چوبه‌دار برود، با گذشت پنج سال از وقوع این جنایت و در آستانه ماه محرم موفق شدند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند. بنابراین مرد اعدامی از مجازات مرگ نجات یافت و قرار است بزودی در دادگاه از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها