عکاسان جاسوس از آزمایش نمونه کم‌وزن لامبورگینی سوپراسپرت هوراکان خبر داده‌اند که در حال حاضر، سوپرلیگیرا (Superleggera) نامگذاری شده است. در این نمونه، شکاف ورودی هوا نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر، بال عقب ثابت و تهاجمی‌تر و شکل کلی آن آئرودینامیکی‌تر شده است.
کد خبر: ۹۲۸۳۹۹

به‌روزرسانی لاستیک‌ها و اجزای ترمز از سیستم تعلیق سنگین‌تر همراه با سیستم تمام چرخ دیسک آن حکایت می‌کند که نمونه ساده‌تر و درعین حال سبک‌تر آن قبلا در نسخه‌های LP610-4 و LP580-2 عرضه شده بود و اکنون در نمونه جدید هوراکان ارتقا پیدا کرده است.

آن‌گونه که ادعا شده با حذف پره چرخ‌های عقب در مدل LP610-4 و چهار چرخ مدل LP580-2 حدود 33 کیلوگرم از مجموع وزن آن کاسته شده است. همچنین با ساده کردن تجهیزات داخلی و پایین آوردن حجم فیبرکربن به کار برده شده در بدنه این مدل به میزان قابل توجهی برکاهش وزن آن تاکید شده است.

شاسی به کار برده شده در این نمونه نیز از نسخه LP580-2 قرض گرفته شده، اما به لطف کاهش میزان فیبرکربن و همچنین کاهش تعداد تجهیزات باعث بالا رفتن عملکرد آن در شتابگیری اولیه شده است. کم شدن فهرست تجهیزات هم در نسخه استاندارد و هم در نسخه اختیاری به سبک‌تر شدن این نمونه به حداقل وزن ممکن کمک زیادی کرده است.

نمونه LP580-2 دارای موتور 2/5 لیتری V10 بود که در قسمت عقب نصب شده بود و توانایی تولید قدرت 573 اسب بخار داشت؛ اما انتظار می‌رود در نمونه جدید قدرت اصلاح شده به 602 اسب بخار برسد. همچنین با استفاده از سیستم تمام چرخ دیسک و نیز با به‌کارگیری گیربکس هفت سرعته اتوماتیک، هوراکان چابک‌تر از پیشینیان خود وارد جاده‌ها می‌شود.

انتظار می‌رود لامبورگینی هوراکان رقیب سرسختی برای فراری GTB488، فورد GT، مک لارن LT675 و پورشه GT3 RS911‌ باشد.

اگر تمام پیش‌بینی‌ها درست باشد و حق بیمه این نمونه همانند نسخه LP610-4 در نظر گرفته شود، هوراکان با پشت سر گذاشتن قیمت قبلی 242 هزار و 445 دلاری، به مرز 300 هزار دلار خواهد رسید و نمونه انتخابی این مدل که به تجهیزات سفارشی مجهز خواهد شد، با قیمتی حدود 400 هزار دلار ( حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان) اواخر سال 2017 به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: caranddriver

مترجم: محمدرضانجفی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها