رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: محل کار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی همانند پزشکان باشد.
کد خبر: ۹۲۳۱۲۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهزاد سلطانی با اعلام این خبر گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری و شهرداری تهران، تفاهم نامه معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت اداری کردن دفتر محل کار امضا شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: شوراهای شهر همه شهرها و شهرستان‌ها این هدیه را به شرکت‌های دانش‌بنیان بدهند و در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی گامی اساسی بردارند. با اجرای این طرح، بستر فعالیت کاری و اداری شرکت‌های دانش‌بنیان در ساختمان‌های مسکونی فراهم می‌شود.

دیابت، لاغرها را هم تهدید می‌کند

یک مطالعه نشان می‌دهد که افراد لاغر اندام نیز در صوررت کم‌تحرکی در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.

به گزارش ایرنا، محققان آمریکایی براساس نتایج بررسی سلامت بزرگسالان و کودکان در فاصله سال‌های 1988 تا 1994 و 1999 تا 2012 به این نتیجه رسیده‌اند که یک‌پنجم افراد دارای وزن سالم در خطر ابتلا به دیابت هستند و نیز یک سوم از افراد لاغر اندام بالاتر از 45 سال، شاخص‌های مرحله پیش دیابت را دارند. پیش دیابت به مرحله‌ای گفته می‌شود که سطوح قند خون بالاتر از حد طبیعی، اما نه در حدی باشد که نشانه ابتلا به دیابت است. افرادی که در این مرحله هستند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و انواع مشکلات قلبی و عروقی قرار دارند. محققان دانشگاه فلوریدا با اشاره به وجود اپیدمی دیابت در جهان و ضرورت پیشگیری از آن به عنوان یک راهبرد کلیدی برای مقابله گفتند که یکی از تدابیر موثر در این زمینه، شناسایی افرادی است که در مرحله پیش دیابت قرار دارند و لازم است با مصرف دارو و توصیه به اصلاح شیوه زندگی، مانع ابتلای آنها به دیابت شد.

محفظه ضدعفونی‌کننده اشیای خانگی ساخته شد

محققان ایرانی، محفظه‌ای فرابنفش را برای ضدعفونی کردن اشیای خانگی طراحی کردند و ساختند. به گزارش مهر، کاوان جهانتابی، مخترع محفظه فرابنفش خانگی گفت: این محفظه می‌تواند به عنوان محفظه ضدعفونی و خوشبوکننده سریع به کار رود. از این محفظه می‌توان در خانه، خوابگاه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، هتل‌ها و بیمارستان‌ها و همچنین در محیط‌های اداری استفاده کرد. به گفته این مخترع، قطع سیکل انتقال آلودگی‌های سطحی از طریق لوازم مورد استفاده روزانه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها (آب، برق، مواد شوینده)، صرفه‌جویی در زمان (زمان مورد نیاز فقط 10 دقیقه)، در مصرف برق (کاهش مصرف 90 درصد) و صرفه‌جویی در مصرف آب (بدون نیاز به آب) و فضا، حذف تولید محصول پسماند و کمک به محیط زیست از مزایای این طرح به شمار می‌روند.

تولید چسب با تقلید از بدن اختاپوس

دانشمندان در کره جنوبی روی نسل جدیدی از چسب‌ها کار می‌کنند که با الگوبرداری از ساختار منحصربه فرد اختاپوس تولید می‌شود.

به گزارش مهر، دانشمندان با الگوبرداری از قابلیت‌های بازوان اختاپوس، ماده‌ای ساخته‌اند که همچون صفحات مکنده موجود در سر شاخک‌های بازوهای این جانور به هر چیزی می‌چسبد و آن را با قدرت نگاه می‌دارد. دانشمندان از این ماده برای ساخت صفحات چسبنده‌ای استفاده می‌کنند که ویژگی‌های مهمی نظیر قابلیت استفاده مجدد، عملکرد سریع و کارایی مؤثر در محیط‌های مرطوب دارد. صفحه مکنده موجود در بدن اختاپوس دارای حفره‌های میان تهی است که توسط حلقه‌هایی از بافت ماهیچه‌ای احاطه شده است. ابعاد این حفره‌ها توسط جانور و از طریق ضخیم یا باریک کردن آنها کنترل می‌شود. هرچه این حفره‌ها بزرگ‌تر شوند چسبندگی بیشتری را موجب می‌شوند و در نقطه مقابل با کوچک تر شدن این صفحات، فرآیند آزاد شدن آنها صورت می‌گیرد. استفاده از این ماده در تولید بانداژها یا حسگرهای پزشکی از مهم‌ترین کاربردهای آن محسوب می‌شود. چنین پوشش‌هایی در دمای عادی بدن به پوست می‌چسبد و با قرار گرفتن در آب سرد جدا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها