مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران در پی انتشار اخباری درخصوص سوءاستفاده از نام سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مراقب سوءاستفاده احتمالی شرکت‌های بیمه‌ای سودجو باشید.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۳

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، محمدرضا هاشمی‌نیا اظهار کرد: مدتی است برخی افراد و همچنین شرکت‌ها با سوءاستفاده از نام سازمان بیمه سلامت ایران یا عناوین مشابه دیگر، اقدام به ارائه خدمات بیمه‌ای در حوزه سلامت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌های سودجو ضمن برقراری تماس تلفنی با خانواده‌ها و دریافت وجه از آنان، وعده صدور کارت بیمه سلامت یا دفترچه‌ای به نام سرپرست خانوار برای استفاده از خدمات رایگان بیمه می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: سازمان بیمه سلامت ایران تنها متولی طرح بیمه سلامت همگانی در کشور است و این سازمان با توجه به اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، فعالیت این گونه شرکت‌ها را غیرقانونی اعلام می‌کند.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: این شرکت‌ها هیچ‌گونه وابستگی به سازمان بیمه سلامت ایران ندارند.

هاشمی‌نیا تصریح کرد: تنها دستگاه‌های ارائه‌کننده بیمه پایه درمان، سازمان‌های بیمه‌گر پایه در کشور هستند و هیچ شرکت خصوصی حق ارائه بیمه پایه درمان را در کشور ندارد.

سازمان بیمه سلامت ایران، هم‌اکنون حدود 40 میلیون بیمه شده دارد که از این تعداد ده میلیون نفر تحت بیمه سلامت همگانی هستند و به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها