این بار خبری از چهره درهم کشیده و عبوس کریس رونالدو نبود. ستاره پرتغالی رئال‌مادرید گرچه در رای‌گیری برای انتخاب بهترین‌های سال 2015 به هم‌تیمی‌هایش کریم بنزما، خامس رودریگز و گرت بیل رای داده بود، اما بهتر از هر کس دیگری می‌دانست جز لیونل مسی هیچ کسی شایسته بردن توپ طلای 2015 نیست. مسی برای پنجمین بار طی هفت سال اخیر باارزش‌ترین جایزه فردی فوتبال دنیا را برد تا همچنان به سلطه‌اش در مستطیل سبز ادامه دهد.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۹

شماره 10 اسطوره‌ای بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که در هر دو سال 2013 و 2014 در رقابت با کریس رونالدو، توپ طلا را به این ستاره پرتغالی واگذار کرده بود، این بار درحالی برنده پنجمین توپ طلا شد که بیش از 41 درصد آرا را به خود اختصاص داد؛ 23.57 درصد بیشتر از کریس رونالدو. سومین نامزد توپ طلای 2015 هم نیمار بود که برای اولین بار نامش در میان سه بازیکن برتر دیده می‌شد، اما زیر سایه مسی و رونالدو باقی ماند و فقط 7.86 درصد آرا را از آن خود کرد.

مسی بعد از انتخاب به عنوان بهترین فوتبالیست جهان گفت: برای من لحظه فوق‌العاده و ویژه‌ای است که بار دیگر به این جایگاه بازگشتم و عنوان بهترین بازیکن سال را به‌دست آوردم. کسب یک توپ طلای دیگر، بعد از مشاهده این‌که رونالدو آن را کسب کرده، برایم خوب است. روبه‌روی من رونالدو نشسته است و در دوره‌ای که او مالک توپ طلا شد هم به او تبریک گفتم.

مسی در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد که رونالدو برخلاف سال‌های قبل چهره‌ای متبسم داشت و با خونسردی و گاها شیطنت‌هایش، جلب توجه می‌کرد.

کی به کی رای داد؟

همه‌ساله بلافاصله بعد از مشخص شدن بهترین‌های سال، یکی از نکات جالب انتشار آرا مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال در سراسر دنیا به بازیکنان منتخب است.

قبل از هر چیز به آرا لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار اشاره کنیم که خودشان گزینه‌های نهایی کسب توپ طلا در سال 2015 بودند.

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا هر سه رای خود را به هم‌تیمی‌های خود داد و اسمی از خودش در این فهرست نبرد. سه بازیکنی که مسی به ترتیب به آنها رای داده است عبارتند از: لوئیس سوارز، نیمار و آندرس اینیستا.

نیمار دیگر ستاره بارسلونا هم به این سه بازیکن رای داد: لیونل مسی، لوئیس سوارز و ایوان راکیتیچ.

جالب آن‌که کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال‌مادرید این‌بار نام خود را انتخاب نکرد و به سه بازیکن رئال‌مادرید رای داد. انتخاب‌های او به ترتیب به کریم بنزما، خامس رودریگز و گرت بیل بود. رونالدو در حالی در بین سه رای خود نام گرت بیل را آخر آورد که رسانه‌های اسپانیایی از رابطه سرد بین این دو بازیکن سخن به میان می‌آورند!

سوای رونالدو که به مسی رای نداد، چند کاپیتان سرشناس دیگر هم بودند که مسی را شایسته بردن توپ طلای 2015 نمی‌دانستند. بازیکنانی چون باستین شواین اشتایگر (آلمان)، روبرت لواندوفسکی (لهستان)، جیمز رودریگز (کلمبیا) و دیگو گودین (اروگوئه) از جمله بازیکنانی بودند که به مسی رای ندادند.

کارلوس کی‌روش و آندرانیک تیموریان هم به‌عنوان سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در این نظرسنجی شرکت داشتند و هر دو آرایی مشابه داشتند. این دو به ترتیب به لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار به عنوان برترین‌های سال رای دادند.

اما شاید جالب‌ترین انتخاب، مربوط به فلورنتین پوگبا، کاپیتان تیم ملی گینه باشد که به ترتیب به مسی، رونالدو و نویر رای داد. به نظر می‌رسد که رابطه ستاره یوونتوس و برادرش چندان خوب نیست زیرا فلورنتین به عنوان کاپیتان تیم ملی گینه حتی یکی از رای‌هایش را هم به برادرش نداد. این رفتار مدافع 25 ساله عضو تیم سن‌آتین از دید رسانه‌های فرانسوی دور نماند. گزارشگر روزنامه اکیپ از این حرکت به‌عنوان اتفاقی عجیب یاد کرد. نویسنده این نشریه نوشت مناسبات خانوادگی جایگاهی در این انتخابات ندارد. پل پوگبا که از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیاست، در رده‌بندی بهترین بازیکنان دنیا کمتر از یک درصد رای آورد و پانزدهم شد.

ترکیبی از هیجان و دلهره

مراسم گالای 2015 تلفیقی از هیجان و دلهره بود، زیرا مقامات برگزاری این مراسم، قبل از شروع مراسم به دریافت پیام‌های مشکوک از طرف گروه تروریستی داعش خبر دادند.

به هر حال بعد از حملات تروریستی در پاریس و در جریان دیدار دوستانه فرانسه و آلمان، این بار نگرانی از تکرار آن اتفاق در زوریخ وجود داشت. به همین خاطر مقامات برگزاری توپ طلای 2015 اجازه ندادند هیچ‌کسی با کوله‌پشتی یا کیف به محل فرش قرمز گالا نزدیک شود. ضمن این‌که از همه حاضران در مراسم نیز بازرسی بدنی به‌عمل آمد.

بهترین‌های سال 2015

بهترین بازیکن مرد: لیونل مسی (آرژانتین ـ بارسلونا)

بهترین مربی مرد: لوئیس انریکه (اسپانیا ـ بارسلونا)

بهترین بازیکن زن: کارلی لوید (آمریکا)

بهترین مربی زن: ژیل الیس (آمریکا)

جایزه پوشکاش (زیباترین گل فوتبال جهان در سال 2015): ویندل لیرا (برزیل)

جایزه بازی جوانمردانه: این جایزه به نهادهایی که از پناهجویان حمایت کردند اهدا شد و به صورت نمادین به جرارد آساموا، بازیکن آفریقایی‌الاصل سابق تیم ملی فوتبال آلمان اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها