جهان درگیر تروریسم است؛ این را به سادگی می‌توان فهمید. کافی است تلویزیون را روشن کنید، روزنامه صبح را ورق یا در شبکه‌های اجتماعی گشتی بزنید. در این میانه پر از ترس و البته غم، بد ندیدیم به سراغ هواپیماها برویم؛ وسیله‌ای که از زمان‌های دور تا الان مورد توجه تروریست‌ها بوده و همین چند روز پیش یک نمونه مسافربری آن متعلق به روسیه توسط گروه داعش منفجر شد و عده زیادی را به کشتن داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۲

با این حال ما مطابق موضوع این صفحه به سراغ موضوعات نسبتا جالب و عجیب رفتیم و برای شما، چند نمونه از وسایل عجیبی را که مسافران می‌خواستند به داخل هواپیما ببرند، جمع کرده‌ایم؛ وسایلی که اگر به داخل هواپیما می‎رفت، حداقل از نظر خبری کم از یک حادثه تروریستی نداشت. این گزارش اولین‌بار در سایت ODDEE منتشر شده و این گزارش ترجمه آن است.

نمونه اول را بشنوید از یک مادر و دختر که قصد داشتند یک مَرد مُرده را وارد یک هواپیما کنند. این مرد کسی نبود جز شوهر و پدر این دو زن و جالب این‌که بعد از این‌که تحقیقات نشان داد این مرد درگذشته است؛ مادر و دختر این موضوع را رد کردند و گفتند او خوابیده است. این دو زن بعد از مدتی بازداشت به دلیل این‌که دلایلی برای ارتکاب جرمشان وجود نداشت، آزاد شدند، اما مسئولان موفق شده بودند از حضور یک مرده در هواپیما جلوگیری کنند.

پنج نمونه بعدی حکایت قاچاق حیوانات است. در مورد اول، قبل از پرواز یک هواپیما از دبی به سمت دهلی‌نو، مسئولان امنیتی موفق شدند یک میمون را که در شلوار یک مرد مخفی شده بود، پیدا کنند. این میمون که حدود 18 سانتی‌متر قد داشت، در مخفیگاه خود هم دست از شیطنت برنداشت و از این‌رو بود که صاحبش را لو داد. همین طور بشنوید از یک لاک‌پشت که در فرودگاه پکن کشف شد؛ آن هم در حالی که به عنوان یک ساندویچ همبرگر در ساک دستی قرار داده شده بود، اما مسئول بازبینی محتویات کیف‌ها با استفاده از اشعه‌ایکس ناگهان فهمید که این ساندویچ پا درآورده است! این مرد در بازجویی گفت که دوست داشته در سفرش لاک‌پشت محبوبش در کنارش باشد و از این‌رو دست به این کار قاچاق‌گونه زده است؛ البته در نهایت او مجبور شد لاک‌پشتش را به دوست خود بسپارد و رنج سفر بدون او را تحمل کند.

مورد بعدی هم ربطی به چین دارد. این‌بار می‌خواهیم از مسئولان امنیتی یک فرودگاه در چین بگوییم که یک زن اهل کره جنوبی را وادار کردند نوشیدنی را که خورده و در دهانش نگاه داشته خالی کند. بعد از این‌که این زن چنین کاری را انجام داد، مسئولان چینی با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. ماجرا این بود که در میان آبی که این زن در دهانش نگاه داشته بود، چندین و چند بچه قورباغه دیده شد. این زن ادعا کرد که این بچه قورباغه‌ها را از دوستی هدیه گرفته و نخواسته که آنها را دور بیندازد. با این حال در نهایت، این مسئولان فرودگاه بودند که این بچه قورباغه‌ها را دور انداختند و مانع ورود آنها به هواپیما شدند. دو نمونه دیگر هم مربوط به مردی است که سعی کرد چند مرغ مگس‌خوار را داخل شلوار خود جاسازی کند و از این طریق به داخل هواپیما ببرد و همچنین مردی که می‌خواست از استرالیا به بانکوک برود، اما تصمیم گرفته بود در حین این سفر 33 خزنده را هم با خود حمل کند.

باز هم از یک چینی بشنوید، اما این بار از یک خانم چینی؛ خانمی که تصمیم گرفت از آنجا که سفر هوایی‌اش طولانی است؛ چاقویی به داخل هواپیما ببرد و با آن میوه پوست بکند. با این حال فلزیاب گیت حفاظتی فرودگاه این چاقو را که به صورت یک کلیپس در موی این زن قرار گرفته بود، کشف کرد. جالب این که این چاقو فوق‌العاده تیز بود و شاید می‌شد در کنار کندن پوست میوه، از آن استفاده‌های دیگری هم کرد.

از یک مسافر هم بشنوید که می‌خواست از اسپانیا به شیلی بیاید و چون پایش شکسته بود، روی ویلچر نشست، اما مساله این بود که این مسافر با خود کوکائین حمل می‌کرد. مسئولان امنیتی بعد از بازرسی از این مسافر، علاوه بر این‌که کشف کردند در وسایل همراه او کوکائین وجود دارد، به این مساله پی بردند که گچ پای او هم تماما از کوکائین ساخته شده است. مسئولان این موضوع را با استفاده از یک ماده شیمیایی فهمیدند که وقتی روی کوکائین می‌ریخت آن را به رنگ آبی درمی‌آورد.

غیر از مورد متداولی که در جریان آن یک مرد قصد داشت با قرار گرفتن در یک چمدان، وارد هواپیما شود؛ آخرین مورد را هم بشنوید از یک پسربچه شیطان که با یک اسباب‌بازی باعث شد در یک پرواز اختلال ایجاد شود. ماجرا این بود که این پسربچه می‌خواست ساعتی را که شبیه بمب طراحی شده بود، به داخل هواپیمایی ببرد که مقصد نهایی آن ونکوور بود، اما در نهایت این وسیله ضبط شد و آن پسربچه هم دستگیر.

مصطفی مسجدی‌آرانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها