تیم ملی مردان ایران، تنها تیمی است که می‌تواند 4 سهمیه المپیک را کسب کند

مسافران «ریو» به‌دنبال بلیت در مکزیک

تیم ملی تکواندو در حالی به رقابت‌های جام‌جهانی دعوت شد که در حاشیه این مسابقات آخرین مرحله جایزه بزرگ (گزینشی) المپیک برگزار می‌شود، میدانی که سرمربی تیم ملی تاکید دارد در آن دنبال حداکثر سهمیه‌های ورودی المپیک (چهار سهمیه) است.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۵

رقابت‌های جام‌جهانی تکواندو به صورت تیم به تیم طی روزهای 17 و 18 آذرماه برگزار می‌شود، رقابت‌هایی که سال گذشته تیم ایران در آن به عنوان سومی بسنده کرد با این حال مهم‌تر از این پیکارها آخرین مرحله جایزه بزرگ و انتخابی المپیک (از طریق رنکینگ جهانی) است و تیم ایران در حالی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد که از چندی پیش سهمیه ورودی فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی قطعی شده است.

این دو صرفا برای حفظ جایگاه نخست رده‌بندی جهانی روی شیاپ‌چانگ می‌روند. اما در دو وزن دیگر تیم ایران به دنبال سهمیه ورودی است.

بیژین مقانلو، سرمربی تیم ملی با تاکید بر این مطلب به ایسنا گفت: سجاد مردانی و بهنام اسبقی که شانس ایران برای کسب سهمیه در وزن دوم و چهارم المپیکی هستند در تورنمنت کرواسی ده امتیاز دیگر کسب کردند.

اسبقی اولین مدال خود را بعد از سپری کردن دوران چند ماهه مصدومیتش در کرواسی به‌دست آورد. او قبل از مصدومیت رنکینگ خوبی داشت و مردانی هم بعد از قهرمانی جهان چند ماه از میادین دور بود. اگر آسیب‌دیدگی این ملی‌پوشان نبود ما حالا چهار سهمیه المپیک را کسب کرده بودیم و تنها برای حفظ رنکینگ در مکزیک حاضر می‌شدیم.

مقانلو با اشاره به حضور پنج نماینده ایران در رقابت‌های مکزیک خاطرنشان کرد: ما تنها کشوری هستیم که با پنج نماینده در چهار وزن شرکت می‌کنیم و این نشان از قدرت تیم ایران است. ما در مکزیک برای کسب چهار سهمیه شرکت می‌کنیم و امید داریم که این اتفاق رخ دهد.

شش تکواندوکار برتر رده‌بندی فدراسیون جهانی در چهار وزن المپیکی که در پایان سال‌جاری میلادی اعلام خواهد شد، مجوز المپیک می‌گیرند و تکلیف دیگر سهمیه‌های المپیک در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای مشخص خواهد شد.

با این حال در رقابت‌های گزینشی صرفا دو سهمیه هر کشور می‌تواند کسب کند آن هم مشروط بر این‌که از طریق رنکینگ سهمیه‌ای به دست نیاورده باشد، حال آن‌که تیم ایران از طریق رنکینگ دو سهمیه گرفته و دیگر نمی‌تواند در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای شرکت کند و جایزه بزرگ مکزیک آخرین میدان کسب سهمیه برای تکواندوی ایران خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها