امروز لیگ برتر بسکتبال برای معرفی قهرمان فصل 94 ، 95 آغاز می‌شود

آغاز لیگ برتر بسکتبال بدون مهرام

والیبال و بسکتبال برای سهمیه المپیک هنوز سکانداران خود را نمی‌شناسند

روزهای بدون سرمربی

در حالی که هنوز امیدها برای کسب سهمیه المپیک در والیبال و بسکتبال از بین نرفته با این حال باید قبل از هر چیز منتظر بود تا درباره سرمربیان تیم‌های ملی تصمیم گیری شود. به زبان ساده‌تر این روزها شرایطی دو رشته توپ و تور ورزش ایران در حال انتظار و مبهم است.
کد خبر: ۸۴۹۶۵۳

بائرمن رفت

بعد آن‌که تیم ملی بسکتبال با شکست مقابل چین در نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا از راهیابی به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند، ابقای درک بائرمن آلمانی و ادامه تلاش برای کسب سهمیه المپیک تنها خواسته جامعه بسکتبال از فدراسیون بود تا شاید مسیری که با این مربی آغاز شده بود، در نهایت به سرانجام برسد. در این راستا محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال هم گفته بود که توافقات اولیه با بائرمن صورت گرفته تا قرارداد این مربی تا پایان مرحله نهایی مقدماتی المپیک تمدید شود. اما دیروز به یکباره خبر آمد که بائرمن برای ادامه فعالیت مربیگری خود لیگ روسیه را انتخاب کرده است. این مربی که به گفته مسئولان فدراسیون بسکتبال اولویت اصلی برای ادامه همکاری با تیم ملی بود با تیم سابقش کراسنی اوکتوبر در لیگ روسیه قرارداد امضا کرد تا عملا دیگر نتواند هدایت ایران را برعهده داشته باشد. این مربی آلمانی که پیش‌تر به مدت یک و نیم‌فصل مربی تیم کراسنی روسیه بود قرار است با تیم جدید خود در یوروکاپ حضور پیدا کند. این خبری بود که باشگاه کراسنی اوکتوبر در صفحه اختصاصی‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد تا از همین امروز سرگیجه فدراسیون بسکتبال کشورمان برای انتخاب گزینه بعدی آغاز شود.

البته باوجود اعلام رسمی خبر قرارداد بائرمن با تیم روسی، سرپرست تیم ملی بسکتبال اظهارنظر جالبی داشت چرا که عنوان کرد: شاید ما بخواهیم بائرمن از تیم روسی جدا شده و بار دیگر به ایران بازگردد!

مهران سررشته درباره عقد قرارداد بائرمن با تیم روسی هم به فارس گفت: بائرمن چند روز بعد از جام ملت‌ها به من گفته بود پیشنهاد تیم روسیه‌ای را رد کرده است، اما نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی افتاد.

البته با توجه به این‌که بائرمن مربی ارزانی نبود، بعید نیست تصمیم او برای جدایی از تیم ملی بسکتبال کشورمان به مسائل مالی مربوط باشد.

سه شنبه؛ نشست خبری کواچ

اوضاع در فدراسیون والیبال، اندکی پیچیده‌تر از فدراسیون بسکتبال است. یعنی برخلاف بائرمن که خودش درباره آینده‌اش تصمیم گرفت، کواچ تمایلی به جدایی از تیم ملی ندارد، اما فضای حاکم بر والیبال به‌گونه‌ای است که عرضه را بر او تنگ کرده است.

براساس تصمیم هیات رئیسه فدراسیون والیبال ادامه همکاری با اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی منوط به مذاکره محمدرضا داورزنی با این سرمربی صربستانی شد. به همین خاطر او بامداد روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران می‌شود و صبح همان روز در جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون گزارش آسیب شناشی خود را از مسابقات جام جهانی 2015 ارائه خواهد کرد. اسلوبودان کواچ عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران خواهد بود. نشست خبری کواچ از ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه پنجم آبان‌ماه در هتل آکادمی فوتبال واقع در مجموعه ورزشی آزادی، ورودی هتل المپیک برگزار می‌شود.

با این اوصاف به احتمال فراوان طی روزهای آینده اخبار زیادی پیرامون سرمربیان تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال به گوش خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها