خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد در جریان سه حمله موشکی به مقر دولت مستعفی یمن و نیروهای نظامی امارات در عدن 15 نیروی وابسته به ائتلاف کشته شدند که در این میان نام چهار اماراتی به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۸۴۳۲۱۹

بنا به گزارش منابع یمنی، این حملات که روز گذشته صورت گرفت مقر اقامت خالد بحاح، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن در هتل القصر در عدن، مقر اسکان نیروهای اماراتی در منزل صالح بن فرید العولقی، یکی از رهبران وابسته به دولت مستعفی در عدن و نیز مقر اداره نظامی امارات در نزدیکی کارخانه آهن در منطقه البریقه عدن را هدف قرار داده بود.

همچنین منابع پزشکی اعلام کردند در حمله به هتل محل اقامت بحاح 15 نفر زخمی شدند. محمد العوادی، رئیس دفتر خالد بحاح نیز اعلام کرد بحاح و همه اعضای دولت مستعفی آسیبی ندیده و دولت به فعالیتش در عدن ادامه می‌دهد. در همین حال منابع آگاه در عدن اعلام کردند، بحاح و وزرای کابینه مستعفی یمن توسط یک فروند هواپیما به منطقه‌ای امن در عدن منتقل شدند. خالد بحاح نیز با ارسال عکس سلفی از خود و اعلام سلامتی‌اش تاکید کرد در عدن می‌ماند. علاوه بر این دولت مستعفی یمن نشست فوق‌العاده‌ای را درخصوص این حمله برگزار کرد.

این حملات در حالی صورت گرفت که تجاوز عربستان به یمن همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های ائتلاف متجاوز حملات هوایی را علیه استان‌های تعز، مأرب و صنعا انجام دادند. در مقابل ارتش و نیروهای مردمی یمن تلاش نیروهای وفادار به منصور هادی برای پیشروی در مناطق مختلف استان مأرب را ناکام گذاشتند. مزدوران مهاجم تحت‌پوشش جنگنده‌های سعودی نیز از اردوگاه صحن الجن و ذات الراء و برخی پایگاه‌های نظامی که در آنها استقرار داشتند، عقب‌نشینی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها